Rapport ifrån Dårhuset 31-40

Rapport ifrån dårhuset 31 Fre 18 jan 11:37 Övrigt, 20 läsare totalt
Idag blir det en tur hem till lägenheten. Det känns nästan lite främmande när man åker dit, efter så lång tid här, på avd 1. Men men, då har jag lite tid att greja med datorn, och dona lite annat smått och gott. Förlorade i shack nyss, lite enerverande.
Rapport ifrån dårhuset 32 Lör 19 jan 20:14 Övrigt, 20 läsare totalt
Befinner mig i detta nu, hemma i min lägenhet. Känns härligt att sitta och bara slappa, kunna ha bältet på mig och dricka en folköl (Fast det berättar jag inte för någon). Men det är inte långt kvar tills dess att jag tvingas bege mig tillbaka till avd 1, och rum 53. Den efterlängtade friheten kommer nog inte än på ett tag, även om världen blivit något ljusare.

Till min enorma besvikelse har jag inte sovit de senaste två nätterna. Trots de enorma mängderna medicin de tutar i mig. Så jävla tråkigt, med tanke på att det började gå bra, och jag sov bra många nätter i rad. Men, men. Jag får väl be om dubbel dos av den senast insatta medicinen också. Jag tar och provar inatt också, sen får jag be om extra.

Jag ska vara tillbaka innan 22, jag undrar vad som händer om jag skiter i det? Rikslarm, och mig i TV inatt kanske? Ah, jag är inte så nyfiken, utan får snällt se till att vara tillbaka i lagom tid. För säkerhets skull. För jag vill ju inte få vårdgrad noll igen, uscha.

Idrottsgalan går i repris nu. Vem vill se den igen, egentligen? Är ruskigt trött på alla galor, hit och dit. Humor på dagisnivå och värdelösa tacktal. Då är det nog bättre att titta in i en ljusgul vägg, inne på hispan.

Jaja, nu är det dags att lämna lunar åt sitt öde igen. Men bli inte ledsen om jag inte svarar på gästboksinlägg och dylikt på en gång, utan ibland orkar jag bara inte. Men det kommer nog så småningom. ;)

Rapport ifrån dårhuset 33 Sön 20 jan 15:25 (Uppdaterad Sön 20 jan 15:30) Övrigt, 16 läsare totalt
Dag 54. Idag har jag gjort något nyttigt i alla fall, jag passade på att springa en runda, runt lambergstjärn, 2-3 kilometer. En pytterunda för mig egentligen, men jag flåsade som en kåt hund efteråt, utan att ha hållt ett allt för högt tempo, tog drygt 10 minuter. Konditionen är som bortblåst efter att ha suttit här så länge, och bara ätit. Och ätit. Så jag har noterat hur magen sväller, och jag har inte kunnat göra något åt det. Men nu ska det bli ordning på det hela igen.

15:30 - Via WAP


Istället för stockholm maraton, får jag sikta på karlstad stadslopp nu till sommaren. Den rundan är bara en mil, och det kan jag nog springa redan om ett par veckor utan svårighet. Jag måste verkligen komma igång med detta nu. Sen känner jag mig tvungen att slå några ur personalen som också ska springa det loppet. Allt annat vore pinsamt! Nu ska jag vila benen lite till.
Rapport ifrån dårhuset 34 Mån 21 jan 10:53 Övrigt, 17 läsare totalt
Jag har noterat att det har blivit en markant ökning av läsare i den har bloggen. Undrar vad det kan bero på. Det är väl lite som en såpa, en värld som få har sett. Eller är det rent av så att folk i allmänhet tycker om att läsa om andras olycka? För det skulle ju förklara varför folk köper skvallertidningar. Men förstå mig rätt, jag tycker personligen att det är kul med många som läser. Oavsett vilka dunkla motiv som ligger bakom. :P snart ska jag övertyga min överläkare, att jag ska ha vårdgrad 3.
Rapport ifrån dårhuset 35 Tis 22 jan 17:11 (Uppdaterad Tis 22 jan 17:14) Övrigt, 13 läsare totalt
Nu är det verkligen ett dårhus, i ordets rätta bemärkelse. Ovanligt många skumma människor är inlagda här nu, där den ena är värre än den andra. Det är som ett distriktsmästerskap i psykoser, där vissa försöker överträffa de andra. I grenar som "1000 m skjuta fotölj runt avdelningen", "hälla kaffe i så många soffor man kan, på kortast tid." "piss-och-Skit tävling på så många ställen som möjligt utanför toaletten." även "osammanhängande tal" och den grenen som jag har störst chans i. "äta massor med medicin"

17:14 - Via WAP


Idag har jag haft lite besök, och varit på stan en sväng. Jag har bland annat köpt 4 guillo-böcker på myrorna, så att dagarna kan gå. Får ta och börja med dem nu tror jag.
Rapport ifrån dårhuset 36 Ons 23 jan 09:00 (Uppdaterad Ons 23 jan 11:09) Övrigt, 20 läsare totalt
Nu ligger jag här i sängen, och försöker bli av med bakfyllan ifrån alla sömnmediciner. Det är just nu dubbel dos av både teralen och propavan. Så jag är inte allt för pigg nu när jag nyss vaknat. En tallrik havregrynsgröt är intagen. När jag piggnat till sen, så ska jag ringa soc i Mörbylånga. De hade tydligen haft lite dåligt samvete över att de inte gjort mer för mig tidigare. Detta ska jag utnyttja, genom att få dem att hjälpa mig att skaffa jobb och lägenhet nedåt kalmar/öland. Det är min plan iaf.

09:07 - Via WAP


Man kan ju alltid hoppas att det kan gå vägen. Jag framförde även min plan för morfar när han kom hit igår, och han verkade faktiskt inte alls lika skeptisk till det som jag först trott. Öland, I'll be back. Kanske i alla fall. Nu ska jag vila ögonen en stund. Puss och petting

10:52 - Via WAP


När jag gick upp idag, fick jag en smärre chock, då jag såg att jag skulle ha läkarsamtal igen. 3 dagen i rad, och trodde givetvis att jag skulle bli skickad till klaragården. Men jag blev aningens lättad, då det handlade om hurvida jag skulle börja plugga lite nu under tiden jag är inlåst här. Så nu drar de i lite trådar, så att jag eventuellt ska få läsa lite på distans härifrån. Kanske är lika bra att använda tiden till något vettigare än att äta, sova, skita och dricka kaffe. Hoppas bara att jag orkar.

11:09 - Via WAP


Man börjar lätt grubbla över existensiella frågor när man sitter här. Jag börjar fundera på om jag finns, enbart för att vara att dåligt exempel. Som johan, ska man inte göra. Säg ett misstag, så har jag begått det, minst en gång. Sen funderar jag starkt på om jag faktiskt är odödlig. Då jag gång på gång klarar mig helskinnad ur de mest underliga situationer. Skumt.
Rapport ifrån dårhuset 37 Tors 24 jan 11:12 (Uppdaterad Tors 24 jan 11:19) Övrigt, 19 läsare totalt
Dag 58. Vaknade inatt och tvingades be om en dubbel dos lugnande för att jag skulle somna om inatt. Du kan ju tänka dig hur ofantligt trött jag var när soc-tanten, ifrån Mörbylånga kommun, ringde vid 8 tiden. Det är knappt att jag kommer ihåg vad vi pratade om. Jag fick fram att jag ville flytta hem, men det var som att hon slog dövörat till när jag nämnde det. Jag var för trött för att stå på mig. Sen ringde morfar också, och berättade att min morbror dragit i lite trådar, angående arbete.

11:19 - Via WAP


Det hadlade om jobb på paradis-verkstaden. Typ ett, vad heter det, krukmakeri? De gör lite ler-grejer iaf. Vilket i så fall skulle innebära att man fick bo i färjestaden, vilket egentligen är en hemsk tanke. Min ungdoms stora hatobjekt, då det bara bodde nötter där. Men jaja, jag borde väl komma över det. Nu ska jag gå och bajsa. Tack och hej, leverpastej
Rapport ifrån dårhuset 38 Fre 25 jan 17:09 Övrigt, 19 läsare totalt
Eller rubriken är kanske lite missvisande. Jag är inte på dårhuset just nu, utan jag är hos Nattbuss Annas syster, då vi är hundvakter. En lite mops-valp. Oerhört fulsöt. Sen brevid mig ligger en liten, liten bebis också.

Det är gött att komma ut lite emellanåt, och bara slippa alla dårar. Men nu har jag väl egentlgen inte tid att sitta här och vara särdeles osocial, utan får sätta mig vid TV:n och vara detsamma istället. ;)

men ha det göttans allesammans..

Mot Öland!
Rapport ifrån dårhuset 39 Lör 26 jan 21:12 Övrigt, 19 läsare totalt
Dag 60 var en ganska lugn dag, då jag efter tolv lämnade avdelning 1, för att bege mig ut på permission. Helena kom och hämtade upp mig, så blev det en tur bort till Värmlands museum. Det var "All världens fest" där, dock inte i ordets rätta bemärkelse, då jag anser att förtäring av alkoholhaltiga drycker bör ses som en av de viktigaste beståndsdelarna, i en fest. Set var det alltså inte, dock en massa påhitt av människor ifrån världens alla hörn. Förra året var Helena med och dansade folkdans där (eller ja, hon spelade Fiol). Tänk att det var ett helt år sedan. Tiden går fort ibland.

Nu står helena över mina axlar, och ängslas över det faktum att vi snart bör gå tillbaka till dårhuset. Dock verkar hon inte begripa att det inte ens tar en halvtimme. Quinnfolk är bra underliga ibland måste jag säga. Jag vill ju tillbringa så mycket tid som möjligt här med, öhm, min dator.

Jag vann ofantligt mycket pengar på V75 idag. Eller inte rikigt. 398:- blev det, och sen har jag kvar V65 imorgon kvar. Så jag hamnar inte på minus i alla fall. Jag som hade hoppats på den där Jackpotten, som så många andra. Men nu får jag väl hoppas på att morgondagen bär lite lycka med sig också. Det är ju trots allt 2 månaders-jubileum för min vistelse på hispan, dé du!

Men nu får jag väl krypa till korset, och göra som Helena säger, innan hon blir skvatt galen och tvingas följa med in på avdelning 1.

Farewell, my friends and foes.
Rapport ifrån dårhuset 40 Sön 27 jan 18:14 Övrigt, 20 läsare totalt
Dag 61, och det är nu precis två månader sedan den olycksaliga kvällen, som slutade i att jag hamnade här. Jag kommer ihåg hur jag kände att det var lång tid då jag varit här i 2 veckor. Nu är jag däremot gammal i gardet, i detta dårhus. Det är bara en som varit här längre nu. Jaja. Idag har jag inte gjort särskilt mycket, utan har legat och läst arn-boken, så att jag snart kan börja på liftarens guide till galaxen. Har avverkat några hundra sidor idag, så snart är den slut. Får fortsätta läsa lite nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback