Rapport ifrån Dårhuset 21-30

Rapport ifrån dårhuset 21 Mån 7 jan 17:27 (Uppdaterad Mån 7 jan 19:03) Övrigt, 20 läsare totalt
Idag har varit en Skit-dag. Allting har blivit fel. Det börjar med att jag som vanligt vaknar mitt i natten, och sömnen blir alltså inte längre än ett par timmar. Detta trots att de åter igen höjt medicineringen. När jag kommer väl går upp, så säger de att jag snart ska ha samtal med överläkaren. Jag väntar fortfarande... Idag skulle jag göra en enkel sak, föra över pengar för hyran. Jag får åka hem till mig, då är datorn paj. I ett tappert försök att få liv i den, så har jag förmodligen sönder min nät-del.

17:35 - Via WAP


Så nu är båda datorerna döda. Och hyran kunde inte betalas, för att personalen som var med mig skulle sluta för dagen, så vi hann inte till banken. Jag får panik! Jag har ingen som helst kontroll över mitt liv. Eller ja, jag kan ju förfarande Skita när jag känner för det, men det är ungefär så långt min makt sträcker sig. Jag får reda på av min farmor, att morfars sambo skriver brev till soc, om mig, utan att tala med mig. Jag blir totalt Jävla omyndigförklarad.

17:39 - Via WAP


Det enda jag kan göra, är att sitta som ett förbannat kolli, äta ett halvt apotek, Skita, röka och misslyckas med att sova. Var jag inte galen innan, så kommer jag att bli.

18:51 - Via WAP


Jag är så trött, både bokstavlig och bildligt menat. Gud nåde den stackare som retar upp mig idag. Det känns som att hela jag ska brisera vilken sekund som helst. Så jag får väl hålla mig på rummet tillsvidare, för säkerhets skull. Nämnde jag att mina sista hela par byxor gick i sönder nyss, till råga på allt. Så nu är det m90-byxor som gäller, för det är iaf lite bättre än landstingets blå mjukisbyxor, som visar hela arslet för allt och alla. Dessutom är de grymt fula.

19:03 - Via WAP


Jag är övertygad om att de gjort den så fula de kan, liksom för att Jävlas med en. Sen passar inte kläderna överhuvudtaget. Allting är för stort. Bara kalsongerna kan man använda som 4-mannatält. För det finns inte en chans att de varken försökt få det fint eller praktiskt, utan förmodligen kommer det ifrån afghanistans överskottsbolag, som betalat för att någon ska ta emot de kläderna. Näe. Då har jag hellre på mig militär-byxor och en munktröja, och ser ut som ett "hej-kom-och-hjälp-mig-hiphoppar-fån"
Rapport ifrån dårhuset 22 Tis 8 jan 13:40 (Uppdaterad Tis 8 jan 18:47) Övrigt, 20 läsare totalt
Jag ska försöka vara mindre bitter idag, än vad jag var igår. Fick äntligen samtal med överläkaren idag, och de ska öka medicineringen. Igen. Men ett ljus i vintermörkret är att de försöker hitta plats av mig på en öppen avdelning inne i stan. Sen ska jag få köpa byxor, äh betala hyran idag, de tröttnade nog på min irritation igår. Nu ska jag gå och tänka rosa tankar.

18:47 - Via WAP


Det är väl tisdag idag, alltså är det 6 veckor sen jag kom hit, eller 42 dagar. Jag vet att jag ältar det till förbannelse, men det blir väl så när man inte har något vettigare för sig. Nu har jag köpt mig två nya byxor. Det var ingen rolig upplevelse, då jag till min stora förskräckelse insåg att jag har gått upp en storlek, sedan jag kommit hit. Inte nog med att jag är olycklig, jag är tjock också. Förbannat.
Rapport ifrån dårhuset 23 Ons 9 jan 11:33 (Uppdaterad Ons 9 jan 11:42) Övrigt, 22 läsare totalt
Nu käkar jag 8 tabletter innan jag ska sova, efter att upptrappningar de gjort. Jag som nästan aldrig ens vill ta en huvudvärkstablett. Min stackars lever, är det inte vin och öl, så är det piller. Ingen rast ingen ro. Drömde något alldeles underbart inatt. Jag fick komma hem, och jag fick dricka av den ensamma ölen i kylskåpet. Sexdrömmar, släng er i väggen. Denna var bra mycket bättre. :)

11:41 - Via WAP


Ca 2500 per dygn kostar jag när jag ligger här. 2500*43=107500. Hade jag bara fått åtminstone existensminimum av soc, så hade jag kanske aldrig behövt hamna här. Tänk vad staten skulle tjänat på att inte vara sådana snikna surfittor. De dumma Jävlarna skjuter sig själva i foten, när de försöker ta kål på mig. Tillåt mig att små-le. Skadeglädjen blir en viss tröst nu faktiskt. Jag fick förresten ett kärleks brev till mig på avdelningen igår. Inte varje dag! :)
Rapport ifrån dårhuset 24 Tors 10 jan 15:06 (Uppdaterad Tors 10 jan 15:14) Övrigt, 20 läsare totalt
Idag vet jag inte vad jag ska skriva. Jag känner mig så uppgiven, tom och trött. På avdelningen är det inget liv alls idag, tomt och segt. Alla tycks ha hamnat i något grönsaks-tillstånd, och bara är. Jag ser världen rusa förbi, på andra sidan pansarglaset, medans jag sitter här inne där tiden står stilla. Alla är på väg någonstans, och jag sitter still. Fast på samma ruta, dag ut och dag in. Jag väntar bara på nästa måltid, eller nästa gång det är dags för medicin.

15:14 - Via WAP


Det är dock ingen ångest idag, vilket är rätt skönt. Nu är jag bara nedstämd i största allmänhet. Ikväll ska jag dock få prova en ny sömnmedicin, ska bli spännande att se om den slår ner mig på ett tillfredsställande sätt. Jag längtar hem... Dock så vet jag inte vart det är längre.
Rapport ifrån dårhuset 25 Fre 11 jan 12:28 (Uppdaterad Fre 11 jan 12:37) Övrigt, 19 läsare totalt
Allt kan hända här på avdelning 1. Jag kan ha viss förståelse för pojkar som råkar pinka utanför, även om det är jävligt irriterande. Men här har vi någon som inte fäller upp locket till toan när de urinerar, vilket leder till att hela toaletten är fylld av piss. Nåja, nu vet man vilken toalett man inte ska gå in till. Tills igår. Då det märkligaste hittills inträffade. Någon hade lyckats Skita BREVID toaletten. Hur i helvete kan man misslyckas med att Skita rätt. Helt Jävla otroligt, och makalöst äckligt.

12:37 - Via WAP


Men något ännu märkligare hände igår. Jag tror bestämt att jag sov hela natten, helt otroligt. Fick en Imovan, två propavan, 2 ml teralen, 90 mg remeron, sobril och stesolid. Det vore ju fan om man inte skulle gå i däck på den blandningen. Jag kände mig lite lätt bakfull Imorse. Bakfull, men utvilad! Så dagen har börjat rätt bra.
Rapport ifrån dårhuset 26 Lör 12 jan 15:39 (Uppdaterad Lör 12 jan 16:45) Övrigt, 19 läsare totalt
Idag är det lördag igen, men det är ändå detsamma. Dag ut och dag in, samma rutiner, samma tristess. Det är därför jag tjatar en hel del om mina mediciner, de det är en av de då sakerna som händer en vanlig dag. Jag kan inte heller skriva allt för ingående om mina medpatienter, då det är sekretessbelagt. Fast idag har jag faktiskt spelat shack, och vårdaren som ställdes mot mig tvingades ge upp, tack vare min intelektuella övermakt. Imorgon är det permission, vilket ska bli gött, då det var ett tag sen nu.

16:45 - Via WAP


Okej, bara för att jag skrev att ingenting hände idag, så skedde två lite unika saker. Dels så åt jag inte upp min mat, då det var brocolli-paj, som smakade mögel. Tvi. Men innan dess lyckades en person här inne dricka en flaska med alkohol-gel, som man annars tvättar sig med. Han blev full och glad. Personalen tyckte dock inte att det var lika kul. Så det blev razzia! Wie!
Rapport ifrån dårhuset 27 Sön 13 jan 10:02 Övrigt, 23 läsare totalt
Ligger i sängen, och försöker hålla mina ögonlock uppe. Jag blir sååå trött, och i princip bakfull efter den nya sömnmedicinen. Jag drömde förövrigt något skumt inatt. Jag stod och väntade på att mitt flyg skulle komma, när plötsligt ett flygplan kraschar. Och ett till, och ytterligare ett. Till slut bra regnade det flygplan överallt. Så jag kom inte iväg på min solsemester. :( men men, får trösta mig med permissionen idag! Tack och hej.
Rapport ifrån dårhuset 28 Mån 14 jan 12:59 (Uppdaterad Mån 14 jan 13:41) Övrigt, 20 läsare totalt
Igår var en händelserik dag, med en tur till bergvik, staun och hem till min lägenhet tillsammans med helena. Jag är ju förfarande inte kapabel att ta hand om mig själv. Ifrån början var tanken att vi skulle sett någon bio och bowlat. Det var ingen film som verkade sevärd, och bowlingen skulle kosta 240 kronor för en timme. Kyss mig arslet, tänkte jag och vi begav oss ut på stan. Där köpte jag en ny hårddisk till min barbara. Väl hemma inser jag att den inte funkar. BAJS! Var nog ett ord som jag kunde sagt.

13:08 - Via WAP


Men jag kom något bättre att fördriva tiden hemma med. Kolla om medicinernas biverkningar börjat komma än. Det hade de inte. Sen på var jag så jävlig att jag drack en öl hemma. Sååå gott. Men efter att ha ätit på både max och mcd, var det dags att åka hem, lagom till kvällsfikat. Sen satt jag uppe och väntade på fotbollen, och tjatade, bönade och bad. Till slut gick de med på det, jag plågas igenom första halvlek, för snart hoppar elm in, tänker jag. Men icke, istället trycker de in en hej drös idioter.

13:11 - Via WAP


Då blev jag riktigt irriterad, sade några väl valda ord och gick och la mig. Förbannade lagerbäck. Nu ska jag röka, adjöken

13:41 - Via WAP


Jag glömde ju nästan bort att skriva det roligaste ifrån igår. Nattbuss anna kom förbi mcd med sina pojkar. En pytteliten bebis på 4 veckor, en riktigt söt liten krabat. :D
Rapport ifrån dårhuset 29 Ons 16 jan 13:39 (Uppdaterad Ons 16 jan 16:25) Övrigt, 17 läsare totalt
Dag 50. Kanske är något att fira? Idag hade jag samtal med läkaren, det går emot ljusare tider. Nu har jag vårdgrad 2, äntligen!! Det innebär att jag får gå utan personal på herrhagen. Jag tror inte ni kan föreställa er hur underligt det känns att gå ut, ensam, efter 50 dagars dygnet-runt-bevakning. De tittar ju till och med in i rummet regelbundet om natten. Så nu när jag gick ensam ute, visste jag knappt vart jag skulle ta vägen. Var bara ute i i drygt en kvart, sen ilade jag tillbaka till tryggheten här.

16:25 - Via WAP


Förresten vann jag i bowling igår. 2 ggr dessutom. :)
Rapport ifrån dårhuset 30 Tors 17 jan 11:38 (Uppdaterad Tors 17 jan 13:15) Övrigt, 21 läsare totalt
Dag 51. Nu har jag alltså kommit upp i en samhällsekonomisk kostnad av 127500 kronor, minst. Kunde de inte bara gett mig dom pengarna för 52 dagar sen istället? Hotel lpt är billigt för mig, men dyrt för dig. Jag är den som varit här näst längst nu. Det är ganska otroligt. Fast när jag tänker tillbaka på den första tiden här, och sista tiden hemma. Så inser jag nu, att det var långt ifrån bra. Det var riktigt Jävla illa. När jag satt och skakade, av ren och skär ångest, verkligen skakade.

11:47 - Via WAP


När jag satt i timtal på golvet i ett av rummets hörn, och bara ville sluta andas. Det spelade ingen roll vad de tryckte i mig, jag ville inte mer. Jag kunde inte sova om nätterna, vaknade ständigt efter några timmar, och vred på mig i Hopp om att somna om. Först nu sover jag på riktigt, men det är med ett halvt apotek i kroppen. Det är sjukt. Jag är sjuk. Jag vet att vissa inte kan förstå att det är så, som inte begriper att det inte bara är att rycka upp sig och tänka glada tankar. Eller att se framåt.

11:55 - Via WAP


Jag blir så trött på en del som försöker få mig att besluta vad jag ska göra när jag kommer härifrån. För jag vet inte hur jag tänker då, för vem vet, jag kanske till och med börjar få hyfsat rationella tankar när jag är utskriven. Men det vet jag först då, och den som försöker tvinga fram något ur mig idag, skulle bli besviken. Nu är det dags för lunch igen.

13:13 - Via WAP


Nu har jag ätit lite. Men nu efter lunch upptäckte jag en rätt kuslig sak. En av de inlagda här är ingen vanlig svensson om man säger så. Det är synd att det är sekretess, för annars hade ni fått läsa om något smått otroligt. Jisses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback