Rapport ifrån Dårhuset 11-20

Rapport ifrån dårhuset 11 Mån 24 dec 2007 13:52 (Uppdaterad Mån 24 dec 2007 14:02) Övrigt, 21 läsare totalt
God jul på er alla. Hoppas att ni har det riktigt mysigt idag. Här på dårhuset är allting som vanligt, med skillnaden att det står lite godis framdukat. Jag är dock bitter. Jag hade enbart en förväntning på julen, inga höga krav alls. Jag ville äta janssons frestelse. Men icke, det har landstingsfacisterna förvägrat oss arma själar. SKANDAL! Jag planerar mat-kravaller, all min erfarenhet ifrån göteborgskravallerna skall jag ta fram. Så när ni hör om det på nyheterna, så ligger min mage bakom verket.

14:01 - Via WAP


Gårdagen var en av de absolut jobbigaste sen jag kom hit. Jag hade en sån enorm Jävla ångesten, jag fick brottas med mig själv i timmar, och mitt vanliga lugnande hjälpte inte ett dugg. Jag satt och skakade, när jag kämpade mot mina egna impulser. Det går inte att förklara den känslan. Usch och fy. Men till slut tryckte de i mig det tunga artilleriet, och först då började det släppa. Varför det kom, eller vad det berodde på vet jag inte. Det var sjukt Jävla jobbigt iaf. Fy fan. Men jag somnade gott sen.
Rapport ifrån dårhuset 12 Tis 25 dec 2007 13:36 Övrigt, 20 läsare totalt
Dag 28. Juldagen. Äntligen är julafton förbi, nu väntar jag bara på att hela december ska gå mot sitt slut. En vecka kvar tills 2008, ett nytt år, nya möjligheter, och framför allt, ett helt år tills nästa gång det blir december! 2008 ska bli året då jag ska lyckas. Eller misslyckas med att misslyckas, kanske ligger närmare till hands. Men först ska jag överleva 2007.
Rapport ifrån dårhuset 13 Ons 26 dec 2007 20:29 Övrigt, 19 läsare totalt
Dag 29, var inte vilken dag som helst, utan det blev permission! Inte vilken permission som helst heller, utan för första gången på myyyyyycket länge, så var vi 4 syskon samlade. Det är lite mysigt faktiskt, trots att man sitter ute i obygden, eller Munkfors som det heter.

Alldeles nyss ringde en himla mysig skånska, vilket var en rejäl överraskning. Riktigt skoj. :) Hinner inte skriva så mycket just nu, måste försöka vara lite social. Kanske kommer lite mer senare.

Förresten, Grattis Prich! :)

ha det godis!
Rapport ifrån dårhuset 14 Tors 27 dec 2007 11:46 Övrigt, 22 läsare totalt
Idag är det en månads sen jag blev inlagd. Hela december har jag tillbringat här snart. Något som jag inte kunnar drömma om den ångestfyllda novemberkvällen för 30 dagar sen. Fast en månad av de 276 jag funnits till är väl en ganska kort period. Inte ens en procent, eller ens en halv hundradel av mitt liv. Usch vad gammal jag är. Nu är det snart lunch. Tack och hej.
Rapport ifrån dårhuset 15 Lör 29 dec 2007 13:30 (Uppdaterad Lör 29 dec 2007 13:43) Övrigt, 26 läsare totalt
Idag orkar jag inte räkna ut hur många dagar jag varit här nu. Lite nya människor har det dock dykt upp, idag kom det faktiskt en påskkärring, som förmodligen flygit lite vilse då hon skulle till blåkulla. Sen har vi en som tagit sm-guld i fotboll, som kom för ett par dagar sedan. Samt en mycket trevlig tjej som bor i england. Ja, sen har vi en kvinna som tror att alla heter claire olsson. "hej, heter du claire olsson?" så svarar man " nej, johan heter jag" "gud så obehagligt" säger hon. Om och om igen.

13:37 - Via WAP


Så man kan ju faktiskt förstå att man sitter på ett dårhus i somliga fall. Men som tur är, så kommer det in folk då och då, som går att prata med. :)

13:42 - Via WAP


Dagens visdomsord: det syns i ditt bajs, då du ätit majs.
Rapport ifrån dårhuset 16 - nytt år Tis 1 jan 11:44 (Uppdaterad Tis 1 jan 11:57) Övrigt, 23 läsare totalt
Gott nytt år på er alla. Själv upplevde jag en nyårsafton utöver det vanliga. Istället för våldsamt supande, blev det werthers orginal och pommac, och fyrverkerier beskådade genom pansarglas. Men jag fick en nyårskram iaf. Tjejen ifrån england, och jag satt uppe ett tag efter tolvslaget och väntade på att nattmedicinen skulle verka, och tittade på rusch hour. En konstig nyårsafton faktiskt. Helt enkelt ett konstigt slut på en konstig månad, och på ett jobbigt år.

11:56 - Via WAP


2007 var året då jag tappade mig själv i marken, och gick i tusen bitar. December har varit månaden då jag tvingats lappa ihop mig själv, ett pussel som jag inte klarar ensam. Ett enormt pussel, där man inte ens vet vart man ska börja. Men jag måste försöka. Mitt nyårslöfte i år blir att jag ska må bra när det är dags för 2009. Att mitt pussel ska vara till större delen löst tills dess. I övrigt önskar jag inget annat av mig själv. Nu ska jag dock äta. Gott nytt år, än en gång!
Rapport ifrån dårhuset 17 Tors 3 jan 20:19 (Uppdaterad Tors 3 jan 20:27) Övrigt, 16 läsare totalt
Alla goda ting är 3, sägs det. Är det därför "rapport ifrån dårhuset 3" helt har hoppats över? Funderat på det länge nu. För 2 och 4 finns, men 3:an är puts väck. Besynnerligt. Hur har då dessa dagarna utan uppdatering varit, undrar ni säkert. Inte bra, men inte heller jättedåliga, får bli mitt inte allt för uttömmande svar. Idag har det varit tråkigt, dels för att jag är så ofantligt trött, då jag inte kunnat sova bra, trots allt de trycker i mig på kvällen. Dels för att tjejen ifrån england blev utskriven

20:27 - Via WAP


Det sistnämda var nog tråkigast. En otroligt trevlig tös, och en av de ytterst få som jag faktiskt trivdes ihop med bland de inlagda. Men man får vara glad för hennes skull i alla fall. I övrigt så kan jag nämna att jag haft lite trevligt besök, och det är min 37 dag här. Tiden går fort när man har roligt, sägs det. Då kan du föreställa dig hur långa de 37 dagarna varit! Nu funderar jag på att be om nattmedicinen och invänta dag 38. Tack och hej!
Rapport ifrån dårhuset 18 Fre 4 jan 20:58 Övrigt, 20 läsare totalt
Jag har nog haft ett ganska händelserikt liv egentligen. Jag funderade lite på det nyss, man har gjort rätt mycket. Varit på många platser, upplevt en hel massa saker. Tänk om man bara hade begåvats med lite författar-talang, då hade man kunnat skriva en bok. ;) nu är klockan nio, dags att låsa in telefonen. Adjö så länge.
Rapport ifrån dårhuset 19 Lör 5 jan 13:38 (Uppdaterad Lör 5 jan 15:31) Övrigt, 18 läsare totalt
Idag är det alltså lördag. Fast det är ju egentligen ingen skillnad från dag till dag här på avdelningen. Allt är det samma, lite mindre personal och någon halvdan efterrätt till maten. Har man tur så kan det ju gå något kul på tv sen till kvällen, men det är tveksamt. Dagarna är sig lika. Lika tråkiga. Idag blir det väl iaf lite besök såsmåningom, ett förhoppningsvis trevligt avbrott i vardagens ljusgula tristess.

15:31 - Via WAP


Jag begriper inte varför jag inte sover bra om nätterna. I synnerhet inte nu när de trycker mig full med medicin innan jag går och lägger mig. Imovan, propavan och remeron borde väl ändå få en i däck, men icke. Inatt fick jag gå upp vid 3-tiden, då jag i vanlig ordning vaknat, och fick en dubbel dos lugnande dessutom. Först efter det fick jag sova ett par timmar i sträck, och kände mig lite utvilad i alla fall. Det är så fruktansvärt jobbigt när man är Skittrött, men inte kan sova. :/
Rapport ifrån dårhuset 20 Sön 6 jan 11:22 (Uppdaterad Sön 6 jan 17:45) Övrigt, 22 läsare totalt
Fick dubbel dos sömnmedicin igår. Då kan du föreställa dig hur irriterad jag var när jag vaknade, och tittade på klockan. 03:05. Jag begriper det inte. Man borde ju ligga och dregla som en klubbad säl, minst hela natten. Men icke! Men jag börjar må lite bättre nu igen, peppar peppar. sakta har den där outhärdliga ångesten börjat släppa sitt grepp. Den finns kvar och spökar så smått, men har inte behövt sitta och skaka på ett tag. Tack och lov. Några problem har lättat, andra har tillkommit. Men kanske...

17:34 - Via WAP


Jag skulle inte skrivit något om att det var en bra dag. För sådant tal får man äta upp omgående. Misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär misär. Så det så. Jag vill hem, ta en öl, se en bra film och dra täcket över huvudet. Eller ja, 10 öl kanske. Begriper inte varför alkohol inte ingår som en behandlingsmetod. Hade sååå gött.

17:44 - Via WAP


40 dagar utan en droppe alkohol. Det har nog inte hänt sen jag var, öhm, 12? Jag tycker ju åtminstone att jag kunde då köpa mig ett sexpack folköl, men vårdarna tittade väldigt surt på mig sist jag gav dem det förslaget. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback