Rapport ifrån Dårhuset 1-10

Lägger över inlägg ifrån lunar-bloggen, som jag kunnat uppdatera ifrån min mobil.
Inlägg 1-10



Inlåst Sön 2 dec 2007 13:37 Övrigt, 31 läsare totalt
För allas vetskap, så går det inte att få tag i mig, då jag sitter bakom lås och bom sedan i tisdags och tills vidare. Varken tillgång till mobil eller internet. :/ det märks väl när man får komma ut igen. Jag är dock inte kriminell. Ha det gött!
Rapport ifrån dårhuset Lör 8 dec 2007 20:23 (Uppdaterad Lör 8 dec 2007 20:36) Övrigt, 25 läsare totalt
För att undvika missförstånd, så får jag väl säga som det är helt enkelt. Jag sitter inte häktad, jag har inte överhuvudtaget hamnat i något som helst problem med rättvisan. Dock sitter jag på en låst psykiatrisk avdelning. Så, nu var det sagt. I 11 dagar har jag stirrat in i en äckligt ljusgul vägg, och var jag inte galen då jag blev inlagd, så lär jag vara det när jag kommer ut. Förhoppningen är att jag åtminstone ska få komma ut en sväng till jul. Wiie, eller nått.

20:31 - Via WAP


Det är så otroligt frustrerande att sitta inlåst. Mer eller mindre mot sin vilja. Den enda möjligheten till luft är en liten uteplats med 4 meter inga staket runt. Sen att man dessutom bor tillsammans med folk som har psykiska störningar av både det ena och det andra slaget, gör inte saken bättre. Man får tacka gudarna för att jag får använda Mobilen ibland, så att jag får någon som helst kontakt med världen utanför dessa väggar.

20:36 - Via WAP


Jag som i regel tvekar till att ta en vanlig värktablett, får le och svälja både det ena och det andra, när det gäller antidepressiva, lugnande och sömntabletter. Jag längtar hem till min dator. Tack och adjö, för denna gången.
Rapport ifrån dårhuset 2 Sön 9 dec 2007 10:15 Övrigt, 27 läsare totalt
Ja, här ligger man nu. Trött och en aning irriterad. Dåsigheten beror nog främst på medicinerna. Irritationen beror på att jag Imorse, då jag vaknat, insåg att min tröja, min jacka och mitt nästan oöppnade paket cigg var spårlöst borta. Det räckte med att jag gick utanför dörren, där den förvirrade tanten gick förbi, iklädd en svart t-shirt. Ja, hon hade varit inne på mitt rum inatt och plockat på sig diverse saker. Hela Jävla paketet hade hon rökt upp. Sanslöst! Men det ersätter landstinget iaf.
Rapport ifrån dårhuset 4 Ons 12 dec 2007 12:00 (Uppdaterad Ons 12 dec 2007 13:07) Övrigt, 26 läsare totalt
Det är onsdag idag. 15 dagar är avverkade, och fler lär det bli. Igår kom det faktiskt en himla trevlig tjej till avdelningen, som jag satt och pratade med en bra bit in på natten. Det var så trevligt, att inte ens alla sömnpiller tycktes ha någon större verkan. Men med min vanliga tur, så skulle det visa sig att hon fördes bort till uppsala, då hon var skriven där, men pluggar i karlstad. Vilket slöseri, men typiskt vår svenska byrokrati. Snart lunch nu, och jag har blivit rastad idag, en 15 min promenad.

13:07 - Via WAP


Jag måste tillägga, något som jag glömt bort varje gång jag uppdaterat bloggen. Jag kan inte se några blogg-kommentarer, av någon outgrundlig anledning. Så om någon skrivit någonting, så är jag inte medvetet ohövlig när jag inte svarar. På lördag får jag dagpermission. En uppskattad paus ifrån dårhusets ljusgula vardag.
Rapport ifrån dårhuset 5 Tors 13 dec 2007 13:44 Övrigt, 25 läsare totalt
Idag är det lucia. Tankarna går tillbaka till tiden då man hade en tendens att vara väldigt tankad en kväll som denna. Vilken härlig tid. Nu är man 23 år om 8 dagar. Är inte klar med gymnasiet, inget körkort, har inte haft ett enda vettigt jobb och sitter inlåst på ett dårhus. Tragikomiskt dyker upp som ett ord för dagen igen, men denna gången riktat mot mig själv. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Rapport ifrån dårhuset 6 Fre 14 dec 2007 17:36 (Uppdaterad Fre 14 dec 2007 18:11) Övrigt, 25 läsare totalt
Ligger på min säng och lyssnar till när ännu ett godståg passerar, och klockorna vid övergången klingar, som för att gör mig vansinnigare än vad jag redan är. Hatar mer än innerligt dessa Jävla tågen, och klockorna ännu mer. Tågen går dessutom inte i mer än, sådär 10 km/h, för att göra plågan än längre, och krydda min ångest ännu lite mer. Hata, det är ett ord som missbrukas, och används allt för lättvinnligt. Men jag kan ärligt säga att jag hatar dom tågen.

17:47 - Via WAP


Snart jul. Denna dagen har jag ventilerat lite av min ångest inför denna högtidernas högtid, med en av vårdarna. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. 7 dagar tills jag fyller år, och 10 till jul. Jag börjar på allvar överväga att fira alltsammans här på avdelningen. Liksom för att undslippa all ångest över, vart man skall fira jul, och det faktum att jag inte kunnat köpa en enda julklapp. Sen vad blir det för någon god jul för de närmast sörjande, om jag kommer och är deppig och har grav ångest hela dan

17:53 - Via WAP


Det känns inte så lyckat helt enkelt. Men ännu har jag inte bestämt mig. Kanske mina lyckopiller gör skäl för sitt namn snart, då ser man kanske annorlunda på saker och ting. Kanske inte. Mer än en vecka kvar. Imorgon har jag en dagspermission. Ska bli spännande att se hur jag klarar det. Men det ska bli kul. Lasagne är dessutom väldigt gott, och det är vad mona ska bjuda på. Inte fel!

18:10 - Via WAP


Klockar är 18 nu. 1,5 timmar till kaffet. Folk kan förövrigt skicka sms till mig som vanligt, om det är något. Får ut min mobil med ojämna mellanrum. (Vilket du förmodligen redan insett, med tanke på att jag kan logga in här.) Men så folk vet iaf. Det är så vansinnigt tråkigt här. Även om man får höra en hel det komiska saker här, Som; "vad gör du här? Du är snäll, rolig och ser jävligt bra ut." sen en annan som säger sig vara förälskad i mig. Ha ha. Det är då man vet att man befinner sig på ett dårhus!
Rapport ifrån dårhuset 7 Tis 18 dec 2007 15:08 (Uppdaterad Tis 18 dec 2007 15:50) Övrigt, 23 läsare totalt
I 21 dagar har jag suttit här nu. 3 veckor. Tre Jävla veckor. Tiden börjar gå fortare nu, det är lite underligt att man kan, på något vis, vänja sig vid denna otroliga tristess. Det börjar nästan bli någon form av likgiltighet. Det känns som att det kvittar. Jag vet inte längre om jag är glad eller ledsen, jag följer bara apatiskt med strömmen. Frukost-förmiddagskaffe-lunch -eftermiddagskaffe -middag -kvällsfika. Lite pingis emellan. Det är min tröst, jag har blivit jävligt bra på pingis nu.

15:22 - Via WAP


Det är jävligt irriterande att man inte kan skriva en begränsad mängd text, när man uppdaterar bloggen via wap. På fredag är man ett år äldre. Hemska tanke. Någon som kan hjälpa mig att vrida tillbaka tiden 5 år? Tänk vad mycket jag hade kunnat göra annorlunda. Tänk om jag hade kunnat stanna kvar i kalmar, och fixat skolan åtminstone. Jag har sån ångest över de val jag gjort längs vägen, som lett mig till ett ljusgult rum, på en låst psykiatrisk avdelning. Jag känner mig så otroligt ensam. Fruktansvär ensam

15:37 - Via WAP


För 21 dagar sen hoppades jag, att jag skulle lyckas med en sak åtminstone. Är det då inte en aning ironiskt att jag misslyckades. Allting var liksom klart. Men icke. Någonting Jävlas med mig. Jag skäms inte över att jag ligger här. Men jag skäms så fruktansvärt över att jag misslyckats. Igen. Jag skäms över att folk vet om att jag misslyckats. Igen.

15:49 - Via WAP


Det jobbigaste som finns är när andra säger att det var bra att klarade mig. Då vill jag bara krypa ut ur min kropp och gömma mig. För om de bara ser vad jag ser, så hade de inte sagt så. Om de kände mig, så som jag känner mig själv, hade de med glädje kastat ut mig ifrån 10:e våningen. För om inte för jag själv står ut med mig, hur ska då andra kunna göra det? Solen skiner ifrån en klarblå himmel, och rimfrosten glittrar där ute. Men det är likväl ännu en grådaskig dag. Blää. Ta en dag i taget, johan.
Rapport ifrån dårhuset 8 Ons 19 dec 2007 19:27 Övrigt, 23 läsare totalt
Igår var det tyngre än vanligt, vilket kanske gjorde sig ganska tydligt i bloggen. Men jag fick värmande reaktioner på den, som jag nyss läst. Tack för dem! Kommentarer i bloggen kan jag som sagt inte läsa härifrån dock. Idag är det en aning bättre. Så det pendlar på i vanlig ordning. Upp och ned. 22 dagar är avverkade, och tydligen så kanske jag förflyttas till en öppen avdelning snart, de talade om det i förmiddags. Den som lever får se! Nu är det dock kvällsfika. Tack och hej!
Rapport ifrån dårhuset 9 Lör 22 dec 2007 10:29 (Uppdaterad Lör 22 dec 2007 15:15) Övrigt, 21 läsare totalt
Sist jag försökte uppdatera bloggen lyckades jag med konststycket att skriva att i rubrik-fältet. Grattis johan. Därför sket jag helt enkelt i det. Då skulle jag istället författa ett mejl till lilla prich, men då tog jag visst för lång vid på mig att författa det. Så när jag tryckte på skicka, så kom jag till inloggningsfältet. Grattis än en gång, johan. Det var flera som gratulerade mig igår, dock inte av ovan nämnda anledningar, utan det faktum att jag kom ett är närmare pensionen.

10:43 - Via WAP


Så nu står det istället P23 här på lunar, p-23 rimmar. Hihi. En sak som jag inte kan begripa, det är att de dubblade min dos propavan igår kväll. Men likförbannat vaknar jag vid 2, efter 3 timmars horisonttal-läge. Trodde att man skulle vakna först till nyår, men icke. Jag som till och med blev rejält snurrig efter den ovanligt stora mängden "god natt-medicin". Jag fick Förövrigt 3 presenter igår, avdelnings "bög" gav mig en parfym, som jag anar är ganska dyr. United colors of benneton.

10:49 - Via WAP


Den småförälskade polskan gav mig ett sött kort och en mars. Min numer utskrivna pingismotståndare slog in en kexchoklad. Det var lite småkul faktiskt. Godis och Cigg är hårdvaluta här inne. :P nu är det drygt en timme tills jag får komma ut. Ser kallt ut där ute faktiskt. Brrr.



15:00

Nu befinner jag mig utanför de ljusgula väggarna. Sitter hos min farmor på rud, Morfar och Inga-Lill är också här. Man får skavsår i öronen, men det är ändå lite bättre än att sitta på avdelning och pilla navel. Öronen får ju en omgång även på psyk, tanten och polskan är efter en hela dagarna. Sen är det en kvinna, storlek XXXXXXXL som gnäller dagarna i ända, dessutom i ultra-rapid. Så lika stor som hon är, lika irriterande är hon. Men det är inte mycket att göra åt. Man har lärt sig att inte lyssna, och stänga av öronen. "ja" och "Jasså" är väl det enda jag säger om dagarna, tror jag.

Nu vet jag dock inte vad jag ska ta mig för. Inga-Lill och farmor dividerar med varandra, och morfar ligger på soffan. Jag tar tillfället i akt och använder datorn. 2:a gången på 25 dagar nu, så jag får rejäl internet abstinens om dagarna. Nörd som jag är.

Jag vet vad ni kan få göra. Eftersom att jag underhåller och underrättar er om vad som sker innanför psykiatrins låsta dörrar, så får ni underhålla mig genom att rösta GURU. Det ger mig lite stimulans i alla fall. Sen är det så frustrerande att ha 7 röster, och inte komma med på listan. Då det behövs runt 4 röster till. Som sagt, nörd är jag. I övrigt får folk gärna börja uppdatera sina bloggar mer frekvent, så att jag kan roa mig med det om dagarna.


Näe, nu är det dags att röka lite.


Ha det gött allesammans.
Rapport ifrån dårhuset 10 Sön 23 dec 2007 16:02 Övrigt, 22 läsare totalt
Det måste vara dag 26 nu. Oj oj. Inte närmare utskrivning än vad jag varit innan. Imorgon är det jul, och den ska jag fira här på avdelningen, de bjuder ju trots allt på knäck. Jag syndade igårkväll, och i förmiddags. En halv 200g daim-chokladkaka intogs, och fick vara komplement till den missade frukosten. Inte särskilt nyttigt, men farligt gott. Har inte ork att skriva mycket mer nu, så ha det gött, och god jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback