Sergeant Soffpotatis

Jag ligger utfläkt i min alldeles för lilla, och obekväma, second hand bäddsoffa. Jag är fortfarande lite sömnig, lite trött och inte ett dugg sugen på att göra någonting. Fast idag har jag ju som tur är en ursäkt att inte engagera mig allt för mycket. Jag kan gott ligga kvar här tills klockan är 22, då det är dags att förflytta denna stora kropp till hotellet för att inleda nattens begivenheter. Det blir säkert väldigt lungt och skönt inatt också, söndagnätter brukar sällan bjuda på något utöver det vanliga. För det är av naturliga skäl inte många som bor på hotell en söndagnatt, och kanske i synnerhet inte ett par dagar innan jul. Men det lär förvisso märkas.

Frågan är vad jag ska äta ikväll. En pizza är ju väldigt enkelt, men det har jag ju ätit två gånger den här månaden redan. Men jag har inte så mycket annat att laga till som är snabbt och enkelt. Jag blir såå slö när jag har jobbat natt och vet att jag ska gå på ett nattpass igen. Men vi får se vad det blir, rågfrasen är ju dessvärre slut, så jag kan inte upprepa gårdagens kulinariska mästerverk. Det blir väl helt enkelt trippelsynd den här månaden. Jag måste skärpa mig.

En oväntad födelsedagspresent kom idag också. Jag blir sergeant eftr nyår, då försvaret ska Nato anpassas. Det låter ju betydligt trevligare än Furir. Sergeant Nensén. Ja, det låter rätt bra.

Sen får jag passa på att tacka för alla gratulationer, från alla möjliga och omöjliga håll!

Tack!


Kommentarer
Postat av: E-S

Din filur, inte visste jag att du fyllde år! Massa goa grattiskramar till dig! Och var inte ledsen, jag är faktiskt två år äldre och jag kan tala om att det är mycket värre :P

2008-12-21 @ 21:30:41
URL: http://thecrazybeautiful.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Tack så hemskt mycket! :) Ja, nog är tur att jag kan finna lite tröst i att det finns de som har det värre.

2008-12-21 @ 22:46:28
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: misspersica

Gattis Grattis igen! Njut lite av din födelsedag iallafall:)

2008-12-21 @ 23:52:52
Postat av: Nattis

Vad fasen säger du? Håller vi på att NATO-anpassa våra nivåer i armen? VArför då? Vi är ett egent land med egna nivåer, varför ska vi NATO.anpassa oss? Vi är inte ens medlemmar i NATO. Faan nu blir jag nyfiken (och irriterad som faan!)

Men Grattis! Till din befordran!

2008-12-22 @ 01:10:53
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: IzZzY

Misspersica: Tack tack, återigen. :)



Nattis: Ja, gradbeteckningarna kommer NATO-anpassas efter nyår. Det är väldigt mycket som redan har gjorts också, och det är väl lite så att det känns som att vi är medlemmar i smyg. T.ex. bokstaverar man redan på NATO-vis, alltså Alfa, Beta, Charlie istället för våra gamla Adam, Bertil, Ceasar. En aning förvirrande då jag är inkörd på den gamla varianten. ;)

Men som jag har förstått så handlar det mycket om att det ska bli enklare att samarbeta vid vid insatser utomlands. Sen blir det naturligtvis mycket lättare för oss att bli medlemmar, om den sorgens dag kommer.

2008-12-22 @ 02:21:08
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Torpman

Hej Johan!



Vad härligt att man åtminstone kan få vara med och förmedla såna här glädjande nyheter... Att det var just din födelsedag var ju en gudomligt lyckosam slump ;-)



- Peter

2009-01-06 @ 21:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback