Likenäs

Ambulanserna kör fram och tillbaka här utanför mitt fönster, dagarna i ända. Inte så märkligt med tanke på att jag bor granne med centralsjukhuset. Jag brukar roa mig med att läsa vart de kommer ifrån, lite som ambulansbingo. Fast utan vinster. Och utan bricka. Inte heller en duttpenna. Bara ambulanser. Men hur som helst, i vissa fall blir jag lite förbryllad, då jag ser ambulansen som är från Likenäs. Hur tänker de när de skriver att ambulansen är från en plats som heter just Likenäs?
Jag hade nog blivit en aning oroad om jag låg och trodde att jag skulle trilla av pinn, och läser att den efterlängtade ambulansen kommer från en ort med det namnet. Det jag hade sett framför mig är en liten udde där ambulanserna kör i skytteltrafik och dumpar lik. Med den bilden framför ögon hade jag nog fått lätt panik!

Kommentarer
Postat av: Christina

Ha, ha, ha! Jag har bott i Likenäs i hela mitt liv (förutom i studietider) och inte sett ett enda lik!!

Ån som rinner genom byn heter "Likån", en gård heter "Likanå", ett bostadsområde heter "Likemon"... Här är vi inte oroade av namnet utan lugnade eftersom den enda vårdcentralen i "riktiga" norra Värmland finns här. 7 mil norr om Torsby, 18 mil norr om Karlstad.

2008-12-12 @ 21:23:47
URL: http://kvarnhia.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Haha, där ser man. Det låter ju ganska betryggande trots allt. Likån måste jag säga låter ännu hemskare än likenäs. :)

2008-12-12 @ 21:28:22
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback