Jag ställde klockan

För att försöka bli mänsklig igen, så fick jag börja vända tillbaka dygnet inatt. Satte klockan på 13:00. Jag vill lova att det tog emot att försöka få fart på kroppen den tidiga timme. I alla fall när man två dagar i rad vaknat vid 18-tiden. För att sätta det i perspektiv, så är det samma sak som om du skulle gå upp vid 7 varje morgon, men plötsligt få för dig att du ska upp vid 2 istället.

Jag satt med "morgonkaffet" tills klockan var efter midnatt igår.
Det kändes lite konstigt faktiskt. Nu är jag på min sista mugg, något närmare acceptabel tid på dygnet. Vissa planer finns på att bege sig till Munkfors en sväng, där syrran huserar. Eller Syrrorna just för tillfället, då fiskrensarna från Göteborg också har tagit sig till de djupa värmländska skogarna.

Jag måste snart till affären också och införskaffa ytterligare förnödenheter
. Så att man kan klara sig igenom mellandagarna också, och kanske kan ta sig ut på rean. Även om jag måste erkänna att jag inte kan tänka mig att det finns så mycket tilltalande där ute för tillfället. Inte för denna månadens plånbok i alla fall. Även om jag känner på mig att jag måste införskaffa ett par byxor. Det och en ny mobiltelefon. Telefonen jag har nu har sjungit på sista versen det senaste året, men några pengar till att köpa en ny har inte funnits och att skaffa ett abonemang har inte varit ett alternativ. Men jag vill inte ha vilken telefon som helst. Jag är otroligt kräsen när det kommer till en sådan investering, för jag är inte av åsikten att en mobiltelefon är till för att ringa med. Det är ju bara en av alla funktioner jag vill ha. Det ska vara en telefon som håller sig relativt modern under en längre period, den ska dessutom inte riskera att gå sönder efter ett år eller två av normal användning. Kvalité ska dé va! Sen givetvis SonyEricsson. Jag överväger inte något annat märke. En Nokia rör jag till exempel inte vid. Finskt fylle-skit. Men jag har hört att de är duktiga på att göra Gummistövlar - något de kan satsa på istället.

Jag är sugen på två modeller just nu, allt beroende på hur mycket pengar jag vill lägga ut. I första hand handlar det om C905 - Den med 8,1 megapixel kamera och massor av andra gottigheter. Eller dess föregångar C902, som har en fullgod 5 megapixelkamera. Båda har GPS, något som jag tycker låter himla fiffigt om man villar bort sig på fyllan någon dag. (Det har hänt förr och händer säkert igen). Just nu lutar det åt C902 dock, på grund av priset. den är trots allt 1500 kronor billigare. 1500:- är trots allt en halv enkelresa till Malaysia. Men den 25:e januari blir det nog en sådan investering! Priset kanske har gått ner då dessutom.

Men nu ska jag låta bli att tänka på allt sådant och istället dricka upp kaffet och fokusera på att handla mat.

Selamat jalan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback