Jag är hopplös.

Jag hade lite planer på att gå ut på stan idag, handla lite, kolla runt och se om jag kan insupa någon som helst julkänsla. Men i vanlig ordning låg jag och snarkade vid 14, och vid 15, och vid 16. Vid 16:20 tittade jag upp och såg att klockan var för mycket. Jag sträckte ut mig hand, slösurfade halvsovandes tills dess att klockan började närma sig tjugo i fem. Först då gick jag upp och satte igång en skvätt kaffe. Hela dagen försvann i vanlig ordning. Men å andra sidan är det väl inget akut som jag måste införskaffa, men andå lite störande.

Men det är en dag imorgon också, och då har jag ju egentligen ingen ursäkt. Då måste jag ju gå ut för att behålla någon form av värdighet. Men ack så jobbigt.

En sak som jag hade tänkt att köpa var en 35:a whiskey. För att ta födelsedags supen retroaktivt, men det slutade med att jag bara begav mig till Pekås och köpte folköl för en liten stund sedan. Men även lite andra förnödenheter. För en gångs skull så kommer det finnas bröd i detta hushåll, då jag har lite hemgjord julskinka som skall förtäras. Då är ju julskinkemacka fullkomligt oslagbart, med lite röbetssallad. En annan ny investering gjorde jag också, då i form av en "Nicer dicer". Det är alltså ett redskap för att tärna grönsaker och dylikt. I mitt fall ville jag ha något så att jag kunde göra janssons lite enklare, genom att strimla potäter. Jag provkörde den nyss, och det tycks ju faktiskt fungera. Hyfsat i alla fall.

Jag fick lön från försvarsmakten nu också. På - hör och häpna - 216 svenska kronor. Men det är ju trots allt en trevlig liten bonus, och det får gå oavkortat till travet imorgon. Så kanske det blir massor av miljoner istället. Men det ser ju trevligt ut med två poster där det står LÖN på kontoutdraget.

Nu ska jag luta mig tillbaka en stund till,
sen blir det mat. Vad vet jag inte än.

Kommentarer
Postat av: Catta

Ha en riktigt God Jul på dig!!!

2008-12-22 @ 23:06:56
URL: http://cattasbubbla.wordpress.com/
Postat av: IzZzY

Tack, och God jul på dig med! :)

2008-12-22 @ 23:07:59
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se
Postat av: Nattis

Jag har faktiskt inte köpt en enda julklapp än. Det börjar bli lite akut nu. :P

Skrivet av IzZzY 2008-12-22 kl 23:58

Nattis svarade 2008-12-23 kl 10:30:

Ja du det börjar det verkligen bli :) Idag blir det eventuellt någon till, vi får se.

2008-12-23 @ 10:40:14
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Nattis

Men det är ju inte så illa pinkat ändå! Själv är man ju inte ens i närheten av att ens kunna hoppas på sådana mängder för tillfället. ;)

Skrivet av IzZzY 2008-12-23 kl 00:02

Nattis svarade 2008-12-23 kl 10:36:

JAg har jobbat hårt för dem men det känns surt när man är ganska nära men ändå inte klarar det! Klarar man 5000 godkända visningar så får man betalt för sitt bloggande sen.

2008-12-23 @ 10:40:45
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Nattis

Oj då, att man fick pengar för det hade jag inte den blekast aning om. Då förstår jag att det är värre!

Skrivet av IzZzY 2008-12-23 kl 13:17

Nattis svarade 2008-12-23 kl 13:32:

Mmm, man måste över 5000 en enda gång och sen får man pengar om man sen har 3 st sidvisningar en månad.Så jag har hakat upp mig på sidvisningarna liksom nu när jag är så nära! Jaja antingen går det eller inte!

2008-12-23 @ 13:33:12
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Nattis

Verkligen en bra idé! Jag hoppas att de som bara gick förbi läste det där, och skäms ögonen ur sig! Så att de kanske vågar nästa gång istället, då det verkligen är på riktigt.

Skrivet av IzZzY 2008-12-23 kl 15:24

Nattis svarade 2008-12-23 kl 20:21:

Då kunde man jämföra också och hänga ut de städer som inte vågar! Jobbar du i jul eller? vi har stängt till den 7:e januari! Gôtt! :)

2008-12-23 @ 20:28:49
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Nattis

Det vore ju sorgligt om vi överger vår enormt framgångsrika neutralitet. Sen hoppas jag att vi ser till att ha ett försvar som är tillräckligt starkt att det inte är lönt att traska in här.



Det är skrämmande hur dåligt ställt det är med försvaret just nu. Men NATO är definitivt ingen lösning!

Skrivet av IzZzY 2008-12-23 kl 14:51

Nattis svarade 2008-12-23 kl 20:17:

Ja du mycket sorgligt!

2008-12-23 @ 20:29:08
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: mona

uppesittarkväll och du ska jobba! Vi har det lugnt o gött, Michelle o Felicia är här, vi har spelat kort och dricker lite gott. Precis som det ska vara. Ha en riktigt god sov julafton imorrn! Skulle du ångra dej o vilja va med lite trevligt fölk så hör bara av dej!

2008-12-23 @ 20:35:49
Postat av: IzZzY

Jajemän! Men det blir nog ganska lungt och gött på hotellet också inatt, även om man aldrig riktigt kan veta. Det låter ju väldigt mysigt!

Jadå, jag ska ha en god jul, nedkrupen under täcket.

God Jul!

2008-12-23 @ 20:40:12
URL: http://Http://IzZzY.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback