Investeringar

Jag vaknade sent i vanlig ordning, efter att ha fått min skönhetssömn störd av att telefonen ideligen ringde. Jag trodde att man fattar piken när jag 3-4 gånger avvisar samtalet, och att personen i fråga bör förstå att jag har en skev dygnsrytm i och med att jag jobbar om nätterna. En aaaaaning irriterande. Till slut tvingades jag stänga av den. Dock så vill jag ha den igång ifall det ringer från jobbet, eller något annat av vikt. När det står "Morfar mobil" så kan jag räkna ut med min vänstra pungkula att det inte är något viktigt. 

Hur som helst gick jag upp, och satte igång en liten skvätt kaffe. Då menar jag en liten mängd, bara 4 koppar. Min kaffeförbrukning har gått ner drastiskt om "mornarna". Jag hade inte heller tid att dricka min normala kanna, då jag kände att jag behövde komma ut lite idag. Så då var frågan - Vad ska jag göra ute? Jag såg över min lägenhet och försökte komma på något som jag behövde investera i, för att förgylla mina dagar lite. Först kom jag i min snålhet inte på något. Sen tänkte jag lite till, och kom på att jag måste försöka skaffa en scartsladd så att jag kan använda min DVD spelare. Väl inne på det spåret insåg jag att jag behövde en S-video kabel, för att kunna koppla min laptop till TV:n. 

Det blev en ganska lagom stor investering på 208:- med tanke på min ekonomi. Men min levnadstandarn ökade dramatiskt, och jag kan nu sitta och slösurfa samtidigt som jag tittar på mina serier, som jag har liggandes på min laptop - på TV. Vilket varit mitt stora dilemma på sistone. Halleluja! 

Imorgon natt är det dags att jobba igen. Jag hoppas innerligt att det går smidigare än i måndags! Men jag lär av mina misstag. Bl.a. annat så lät jag tre stackare vänta utanför i kylan i en kvart, innan jag hörde hur telefonen ringde, när jag var och vek tvätt. Av förklarliga skäl var de inte glada. Jag kan nämligen inte ha telefonen med mig in i tvättstugan, då det inte finns täckning där, utan får ha den liggandes utanför. Dock så hörde jag nog inte hur den ringde, då jag precis hade satt igång torktumlaren och tvättmaskinen. Så till nästa gång ska jag inte vika tvätten med torktumlare och tvättmaskin igång. Haha. 
Ett fyllo lyckades dessutom smita in 3 gånger(!!) En gång tillsammans med gästerna som fick vänta, en gång när någon hade varit ute och rökt, och inte stängt dörre efter sig ordentligt. Den tredje gången precis när jag hade låst upp för morgonen. Det gick inte att få ut honom hellre, envis och bra full, och det tog en kvart varje gång. SÅ ENORMT FRUSTRERANDE! 
Sen hände mer under natten, som jag inte har för avsikt att skriva om här. Höhö. Hoppas att ni hoppar och studsar av nyfikenhet. 

Jag har slängt in en massa kyckling i ugnen, så snart ska jag utfodras. Tack och hej !

Kommentarer
Postat av: sandra nensén

haha fyllon är väl roliga:P:P

2008-12-05 @ 12:44:16
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: mona

Du har förmåga att göra en nyfiken!

Näterna måste gå rätt fort i alla fall. O den ena är aldrig som den andra, omväxlande och kul!

2008-12-05 @ 15:07:43
Postat av: Anonym

Sandra: Det beror nog helt på vad stressnivån ligger på. :)



Jadå, nätterna går allt undan, och det är som du säger, den ena natten är inte den andra lik. Så det är väldigt omväxlande på det viset.

2008-12-05 @ 16:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback