Godmorgon! / Godnatt!

Nu har jag precis kommit hem från nattens arbete. Jag har börjat lära mig att det inte går att förutspå vad natten kommer att bjuda på, ibland är allt helt upp-och-ned. Inatt till exempel, då gick jag till jobbet och förberedde mig på en riktigt stressig natt. Det var ju trots allt fredagkväll. Men det var märkligt nog jättelungt, i synnerhet framåt småtimmarna. Detta ska ställas i kontrast mot när jag jobbade på måndagen, då det ska vara stendött på hotellet. Men då var det minsann totalt kaos, och lilla jag höll på att smälla av till och från. Men det är nog charmen med detta jobbet, du vet aldrig vad du har att vänta dig. 

Jag trivs kanonbra där än så länge, trots att jag ofta känner mig som ett frågetecken och att jag ibland stressar upp mig själv till max. Jag kan lägga upp arbetet precis hur jag vill, då jag har en lista med saker som skall göras, i vilken ordning är helt upp till mig. Jag är helt enkelt ansvarig för att det ska vara gjort till klockan halv sju på morgonen, och det känns jäkligt skönt. Frihet att göra lite som jag vill. Att det är ett nattjobb passar mig alldeles utmärkt, jag hinner ärligt talat inte bli särskilt trött, och då har jag ändå slutat dricka kaffe efter klockan 2 på natten. Jag har inte ens bråttom hem, utan idag gick jag inte hem förrän vid tio i sju. Hem går jag dessutom med ett leende på läpparna, nöjd och belåten över att ha fått möjligheten att jobba ännu en natt. 

Förövrigt är det nu helt klart att jag jobbar på julafton, och när jag fyller år. En alldeles utomordentlig anledning till att inte fira någon av de dagarna. Däremot så är jag ledig på nyår! 

Näe, nu ska jag nog sova tror jag. Natti-natti!

Kommentarer
Postat av: sandra nensén

men!! på nyår har vi nog fest här. jag ska fira min 20 års dag samtidigt. så du får kommaom du vill. bara du inte spyr ner soffan och sängen igen haha

2008-12-06 @ 10:58:54
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: mona

Jag tycker det är trist att du jobbar jul men förstår dej samtidigt. Ev blir det besök fr munkfors till helgen, kanske har lust att komma en sväng då istället?

2008-12-06 @ 12:37:27
Postat av: Nattis

Men det är ju en del av charmen, eller hur?! Vissa nätter känns det som 3,5 timmar och andra som 16 timmar :)

Mysigt! :)

PLus att just nu är alla lite extra glada och då är det mycket roligare!

*****

Jag är fortfarande här och tittar varje dag. :)

Skrivet av IzZzY 2008-12-06 kl 18:03

Nattis svarade 2008-12-07 kl 01:32:

Och fortfarande ingen mage! ;)

2008-12-07 @ 01:52:42
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter
Postat av: Nattis

Problemet är att vi har rätt att demonstrera, och att börja förbjuda vissa, gör att man lär har svårt att veta vart man ska sätta gränsen senare. Däremot så borde det inte vara svårare än att man ser till att bura in ligisterna, och se till att de verkligen straffas hårt.



Jag var själv i Göteborg 2001, i demonstrationstågen. De där vandalerna förstörde verkligen allt, allt fokus flyttades till de idioterna, och det faktum att vi var galet många i de fredliga demonstrationerna blev uppmärksammat som mest i någon notis i tidningarna.



Men att förbjuda någon från att demonstrera tror jag inte är rätt väg att gå. Oavsett vad de har för vansinniga åsikter.

Skrivet av IzZzY 2008-12-06 kl 18:45

Nattis svarade 2008-12-07 kl 01:44:

Nej jag vet ju det egentligen, men när det går så långt att det inte är säkert för vanliga medborgare att gå på sina gator så borde man kunna säga nej. Helt enkelt att det kostar för mycket och det skadar för mycket. Egentligen vet jag att det är det "pris" vi betalar för demokratin men ändå.. det borde gå att säga nej när det kostar 4 miljoner i ett krisdrabbat Sverige. Det BORDE gå.. jue :) JAG VILL! ;)

2008-12-07 @ 01:53:39
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback