Kalmar FF - Sundsvall

Första halvleken är färdigspelad. Men först nu förstår jag varför det heter just halv-lek. För Kalmar verkligen lekte med sundsvall stundtals, och man fick gnugga sig i ögonen, samt fundera över om man ätit någon skum svamp till frukost. För ett Sundvallsfan måste det kännas direkt pinsamt. Det är nästan så att man känner att man är skyldig dem en ursäkt, för det är ju inte meningen att förnedra dem på det här viset. Lite dåligt samvete får jag.

Men nu råkar det ju vara så att det är en halvlek kvar. Sundsvall kan ju bara bli bättre, så ta det lungt alla norrlänningar, än är det inte dags att köra skotern ut för närmsta klippa. Hedern kan ju i alla fall återupprättas.

Men inte fan kan Kalmar förlora detta
, även om det bara står 2-0.

Snart - Andra halvlek!


Jisses. Jag tror att jag har listat ut vad som sades i Sundsvalls omklädningsrum i Paus.
Tränaren: - Öhm, hörrni. Jag glömde säga en sak innan matchen. Man måste visst försöka använda den där läderkulan som Kalmar hela tiden försöker skyffla in bakom Lindberg. 
Spelarna: Ahaaaa!

För nu hände det nämligen grejer. Stolpskott direkt av Sundsvall.

3-0 slutade det, precis som jag förutspådde i inlägget innan. Dock fick jag bara rätt på en målskytt, men det är smällar man får ta. Men hur som helst är jag så enormt imponerad över hur enkelt, och nästan nonchalant Kalmar avfärdar Sundsvall. Så härligt! Nu är det 8 poäng ner till Elfsborg på andra plats, dock så har de två matcher mindre spelade. Men så bra det ser ut!

Kommentarer
Postat av: Yossie, Jossan, Josefin.. same shit different name!

Kalmar FF, jag trodde det typ var knattefotboll först :P

2008-08-31 @ 16:03:52
URL: http://yossie.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Haha, ja, jag förstår det!

2008-08-31 @ 16:12:52
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Nikki

Tack så mycket för hjälpen! Det märks ju att du är intresserad av fotboll med vad har du för motto? :O xD

2008-08-31 @ 19:59:00
URL: http://wirrmo.blogg.se/
Postat av: Nikki

Grejen är att när man lagt in koden och bara ska "skapa" den så finns det inget ställe man kan "uppdatera". Vet inte varför det är då, jag som är oteknisk kanske... ;)

2008-08-31 @ 20:31:01
URL: http://wirrmo.blogg.se/
Postat av: Nikki

(detta är inte normalt...) Taaack!! Det funkade nu när jag tog tab+enter :) Är du en sån här grym datanörd som kan en massa om typ internet och bloggar och så eller ;) Aldrig. Och inte testat häller. Men jag skulle bli lite mosad av min familj om jag strular till det med internet xD

2008-08-31 @ 20:51:41
URL: http://wirrmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback