Kaffe, fotboll och städning.

Just nu så följer jag min vanliga rutin, dricker mängder av kaffe och väntar på att fotbollen ska dra igång. Kalmar FF hemma mot Sundsvall, en match som knappast kommer att bli särskilt välbesökt då den visas på TV4 sport. Ja, sen kan man ju inte kalla Sundsvall för någon publikmagnet heller. Under mina vanliga Före-match-nätsurfande, så stötte jag på en artikel på fotbollskanalen (som vanligt skriven av fotbolldirekt), där rubriken är "Bagarn petad - igen". Man kan ju verkligen läsa hur reportern vill vrida ur något smaskigt och kontroversiellt ur vår långe mittback. Men Bagarn går minsann inte i fällan, utan håller helt enkelt med om att det är de bästa elva som spelar.

Annars känns det ovanligt bra inför dagens drabbning. Det är inte ens en sån - Idag känns det alldeles för bra - dag, så att man blir orolig över det. Som det känns nu så slår vi Sundsvall hemma 9 gånger av 10. Då menar jag ju verkligen inte att förringa norrlänningarnas förmåga på något sätt, men Kalmar idag är så mycket bättre. Så det handlar nog mest om att vi måste behålla fokus, och att de lyckas ladda om efter supermatchen mot Gent. Men jag litar på dem!
Kalmar vinner med 3-0. Viktor Elm, Ingelsten och Nouri gör varsitt mål.

Efter matchen så ska jag använda min glädje
, alternativt frustration, till att städa upp i lägenhet efter Juckpucks besök. Möblera om lite kanske, och bära upp ännu mer skit till vinden. Sen får jag se till att laga till något gott till middag. Men ska jag ta kyckling och ris, eller fläskkarré och potatis? Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Kalmar kommer vinna :D Ska själv se matchen på TV då jag numera befinner mig på Kalkstenshawaii (ön som gud glömde). Ehm. iaf.. Kalmar til I die ^^

2008-08-31 @ 14:13:34
URL: http://inbloom.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Haha, jag får välkomna dig till det den exklusiva skaran av KFF:are i exil. :) Då är det skönt att TV4 behagar visa matcherna.

2008-08-31 @ 14:50:18
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback