Kalmar bara vinner, hela jävla tiden!

Är fruktansvärt passande ramsa just nu! Jag har personligen nästan glömt bort hur det känns när kalmar förlorar i allsvenskan. Det var väl ett halvår sen sist? 19:e Augusti mot Helsingborg. Sen är det helt sjukt bra resultat sedan dess, 13 segrar, 2 oavgjorda och noll förluster. Det är märkligt att detta inte nämns mer, i media är det fullkomligt tyst.

Sen kan man tycka att det är ännu märkligare att Göteborgs svit, som faktiskt är ännu maffigare inte heller nämns, då de är obesegrade i hela 20 matcher. Även om de spelat fler kryss är vårt kära kalmar. Men å andra sidan, varken Kalmar eller Göteborg ligger i stockholmtrakten, och får således aldrig den uppmärksamhet som de förtjänar.

Men hur som helst får jag tacka Kalmar för att jag kom på betydligt bättre humör igår! Det är nästan lite märkligt hur något sådant kan betyda så mycket, för ens eget välbefinnande. Bajen blir nästa lag till slaktbänken, och då sitter det med största sannolikhet någon representant ifrån aftonblaskan (Förövrigt upptäckte jag häromdagen att man kommer till aftonbladets sida, om man skriver aftonblaskan.se) och expressen på plats, som kan komma med någon skarpsinnig analys om hur vansinnigt tråkiga Kalmar är.

Idag ska jag ägna mig åt att söka lite jobb, och hoppas på att de åtminstone kan svara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback