Cup-final, Allsvenkan och Serie A

Man kan inte annat än att förundras över skillnaden mellan svensk fotboll och den som spelar i Rom i detta nu, mellan Roma och Inter. Skillnaden blir så enormt uppenbar då man slår över ifrån Djurgården - Örebro, till ovan nämda match. Varje spelare visar upp mer teknisk briljans än vad man ser i en hel allsvensk omgång. Makalöst.

Vid 14:05 idag påbörjades fotbollstittandet, då jag bara satt och njöt åt reprisen av Cup-finalen mellan Kalmar och Göteborg, fullkomligt underbart!
16:00 Djurgården - Örebro.. Som dessvärre slutade i klar DIF seger. 4-1. Man får glädjas åt att BP kryssade mot Elfsborg i alla fall. 
18:00 Roma - Inter. Just i detta nu så gör Zlatan sitt 7:e mål, på straff, efter det att en idiot till roma försvarare agerade målvakt, och solklart med händerna slog undan Zlatans chip. 1-0 just nu i alla fall. 

Jag håller tummarna för Inter nu i alla fall, då jag satt pengar på att Inter vinner, och att det blir 3-1 till Milaneserna. Det ser ju onekligen bra ut nu, 60 min kvar med en man mer på plan, och 1-0. Godis

Jag har förövrigt lämnat sängen nu i alla fall, efter gårdagans smått brutala bakfylla, med tillhörande horrisontal-läge. 

Jag kom dessutom över Första avsnittet, i andra säsongen av Heroes idag, och är just nu irriterad över att det inte finns fler att tanka hem. Blir spännande att se hur denna säsongen fortskrider. Skulle vara lite roligt att berätta vad det är som händer, enbart för att vara en sadist av rang. Men avstår. 

500:- på Kalmar mot Malmö, ger 1075:- om den går in.
100:- på att Viking och Inter vinner sina matcher, ger 450:-
33:- på att inter vinner med 3-1 ger 1136,28:- 
50:- på att Inter, Fiorentina, Degerfors och åtvidaberg vinner ger 1970:- 
Då ska det tilläggas att Både Degerfors och åtvidaberg gjorde vad de skulle tidigare idag, Inter leder, och Fiorentina är väl det enda bekymret, men visst ska de väl kunna slå Livorno ?   

Så i princip skulle jag kunna plocka hem ca 3500 kronor idag, och ytterligare en tusing på måndag. Men chansen att det händer är väl inte så fruktansvärt stor.

Jag skulle vanligtvis inte spela så mycket, men det råkar vara så att jag registrerade mig på Bet24, satte in 300:- tidigare i veckan. Fick således 300 kronor i Bonus. Det jag inte tänkte på, var att jag var tvungen att omsätta de 300 kronorna jag fått i bonus, 8 gånger innan jag kan börja ta ut mina vinster. Därför är jag tvungen att spela upp vinsten som jag tog hem då jag tippade seger till kalmar, och en slant på att det skulle bli 3-0. Då trillade det in lite penningar. ca 1500.



Nu står det 3-1 till inter. Inga fler mål tack!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback