Örebro Borta

Dags för ännu en Kalmar-match för min del, härligt! Senast var den övertygande segern mot Bajen, hemma på skansen. Alldeles för länge sedan.

Så om kanske 3 timmar så påbörjar vi färden mot Behrn arena. Bara drygt elva mil till gnällbältets huvudstad, och den närmaste allsvenskan arenan, härifrån fotbollssveriges periferi, Karlstad. Ikväll kan hoppet leva vidare, ikväll kan gulddrömmarna krossas. Ikväll kommer jag dessutom vara nykter. 

Jag är så hemskt nervös inför ikväll, även om säsongen redan är succé, så kan man inte låta bli att tänka sig in i hur guldfesten i kalmar hade kunnat bli. En sån fest! Jag får rysningar och gåshud över hela kroppen, bara jag tänker på det. Kan det vara ett gott tecken kanske ?

Seger ikväll, så får jag ta och boka in en Stockholmsresa den 21:e. BP-borta är ju även det ett måste, om vi fortfarande är kvar på guldtåget. För någon gång måste ju Djurgården och Göteborg tappa poäng? AIK och halmstad får man sätta hoppet.

Fast AIK:arna är ju lite jävliga, de kräver att AIK lägger sig mot Göteborg, bara för att djurgården inte ska ta hem det. Jag hoppas innerligt att så inte blir fallet. AIK:arna kan istället lägga sig i sista matchen, och ge Guldet till våra röda bröder.

Nu ska jag hetsa mig själv inför matchen, så jag är ordentligt taggad sen!

Jag har förövrigt tippat 3-1 till Kalmar. Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback