Marknad i Arvika

Det är vad morgondagen kommer att bjuda på. Eller det är snarare vad jag kommer att bjuda på. Då jag ska stå och sälja påsar, i vanlig ordning. Usch och fy. Det är sällan särskilt roligt, i synnerhet inte då man måste gå upp vid runt 4 på morgonen, för att påbörja färden. 

Det blev ruskigt stressigt för mig precis, för en timme sen ringde min morfar och sade "hej, vi är på väg ned mot dig nu, så vi gör som sist och sover över hos dig" 

Min första tanke var något i stil med "satans jävla skit, helvete" eller nått. Då jag inte har städat, och hade räknat med att jag skulle åka till dem ikväll, och inte tvärtom. Så det blev turbo-städning, hade diskat, dammsugit och skurat på 40 min. Visst, det var väl ingen större kvalitet på själva städningen. Men det får duga ! 

Som tur var så hade jag faktiskt dammsugit och diskat det mesta redan i morse, så det blev ingen övermäktig uppgift. Men svett blev jag, kan jag lova! Så när de har kommit och gjort sig hemmastadda, så får det bli en lång varm dusch. 

Men det är så typiskt dem att meddela något sådant i sista sekunden. 

Huvudvärk har jag nu med, och trött som en get. Jaja. Jag överlver nog denna pärsen med, eventuellt. 

Så om ni har vägarna förbi arvika imorgon, så kan ni ju alltid köpa lite påsar av mig. 

Ha det göttans!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback