Måndag

Just nu sitter jag här och laddar upp mig själv, med obligatoriskt kopiösa mängder med Kaffe. Känner mig fortfaranade sliten, efter det gågna veckan. Det är mycket som här hänt, och hela spektrumet ifrån djup sorg och förstämning, till näst intill ett lyriskt tillstånd.

Dels var det att Helena och jag gjort slut, vilket givetvis tar ganska hårt. Sen är det Cup-Guldet som Kalmar FF kämpade till sig, en alldeles underbar torsdagskväll.

Men idag är en ny dag, en ny vecka, och nya tag.

Idag möter Kalmar FF malmö, seger är ett måste ikväll, om vi inte ska låta Göteborg och Djurgården ensamma leka hem Lennart Johanssons pokal. Det känns som en riktig nyckelmatch, en svår match. En match där man inte riktigt kan vara säker på att moralen är på topp. Kalmar är väl mentalt på rosa moln efter cupen, och chansen till en dubbel, kanske är inte koncentrationen på topp. Malmö har inget speciellt att spela för, mer än hedern, eventuellt en royal league/europaplats.

Kalmar möter ett Malmö som egentligen bara kan slappna av, spela av matchen och åka hem. De är ju redan sågade vid knäna. Det är väl det, som är utmaningen, de kan spela ut lite, utan några krav. Kalmar måste få ett snabbt mål, annars blir nog knäna skakiga ganska fort. För de måste vinna för att hänga med i guldracet, inget annat gäller just nu. Vi har pressen på oss, Media börjar redan skriva upp oss som den främsta guldkandidaten efter Djurgården. Så är det nog också, och spelarna vet det. 

Snart blir det Samhälle B, på tullholmen. 

Om en vecka så blir det fest i örebro! Seger i kommande två matcher, kan göra att det blir en tripp till stockholm den 21:e oktober, till Grimsta IP. 13 dagars uppehåll mitt i guldstriden ger mig magont redan nu, hur ska man inte känna då, när det verkligen ska avgöras. 13 dagar är fruktansvärt lång tid när man väntar på en match. Dock har man ju i och för sig två landskamper att stävja abstinensen med. 

Kom igen nu Kalmar, visa än en gång hur otroligt överskattat Malmö är!  



Såhär synd är det om mig.

Avstånd till allsvenskans städer, ifrån ölmegatan i Karlstad. Närmast först

Örebro -              112,6 km
Göteborg -          261,3 km
Borås -                274,2 km
Stockholm -       309,8 km
Gävle -                349,9 km
halmstad -         399,1 km
Kalmar -             470,6 km
helsingborg -    474,3 km
Malmö -              531,0 km
trelleborg -         563,8 km

Det är alltså bara skånelagen som ligger längre bort än Kalmar. Det är bara Örebro som ligger inom ett rimligt avstånd ifrån mig, och då är det drygt 11 mil. Sen är det drygt 26 mil till göteborg som är närmast efter det. Suck.

Men går Ljungskile upp, så är det "bara" 198,2 km dit. Trevligt. En god tvåa! Även Norrköping gör att de allsvenska arenorna kommer närmare, då det är 224,8 km dit.

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback