Kanske inte helt hopplöst!

Surfade i vanlig ording runt på olika bloggar, hemsidor och ja, allt som kan förknippas med Kalmar FF. På Dom där två's blogg insåg jag att det finns en strimma av hopp. En strimma som blir till klarblå sommarhimmel fylld av ljus för mitt KFF-hjärta. Där nämner han premiäromgången, som i fråga om vilka som möter vilka, är identisk med söndagens. BP slog djurgården med 1-0, Trelleborg kryssade mot IFK Göteborg. Vårt underbara Kalmar åkte till råsund och inkasserade säsongens första möjliga 3-poängare, i och med 1-0. Repris tack!

Jag noterade även till att ingen, ifrån det enda lag som placerat sig topp-5 FYRA år i rad, dubbel-jagande kalmar var tillräckligt bra, för att få åka upp till Fotbollsgalan och ta emot något pris. Vi får hoppas att de nyktrar till i juryn, och åtminstone Nominerar Nanne som bästa tränare, samt att Rasmus Elm får MINST en nominering för årets mål.

Men det är väl att hoppas på för mycket, mitt tips är att Siggi, Rehn, Svennis och Norling (Enbart för att han är 08, och nästan nådde toppen i år) får nomineringarna. I årets mål så blir det den där, som försökte sig på ett misslyckat inlägg, vars namn jag inte kan stava till, men låter ungefär VASKES. Sen lyckas de nog trycka in resten stockholmslirare.

Men det som egentligen gjorde ondast i mina ögon är hur i H-vete Ljungberg och Isaksson kunde bli nominerade, jag menar, vad har de gjort i år ? Förutom att ha legat skadade. Byt Ljungberg mot Kim, Isaksson mot vem fan som helst. Hugosson i Gefle kanske. Fast nej, just det ja, Gävle ligger ju inte i Stockholm. Sen Henrik Larsson. Finns det någon som i ärlighetens namn kan påstå att han har uträttat särskilt mycket? Har den smygsupande juryn glömt bort Cesar? Eller ja, det finns väl anfallare i vilket allsvenskt lag som helst i princip som gjort likvärdig eller bättre säsong än just Henke Larsson. Fast ja, han lirade ju ett par matcher i Premier League i våras. Han är ju Henrik Larsson, och vad vore väl en gala utan alla gamla hjältar. Detsamma bör väl gälla för freddie också. Kunde de inte bara hitta på ett pris åt de stackarna, istället för att låta dem ta upp plats på andra kvalitets-spelares bekostnad?

Fest på söndag i vilket fall som helst. Dags att verkligen hylla våra Röda Hjältar, oavsett om det blir en tredje plats och 10-0 förlust på AIK, eller om det blir storseger och allsvenskt Guld. Förövrigt, blir det guld, så blir det bad på larmtorget, se det som ett löfte!


Kommentarer
Postat av: Louise

haha, det skulle jag vilja se :P du kmr frysa ihjäl..

2007-10-26 @ 14:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback