Folköl

Ja, har jag räknat rätt, så har min ölsats blivit till folköl nu i alla fall.. Men på väg uppåt i styrkan. ca 6% räknar jag med när den jäst klart första gången. Men efter det så kommer det hela jäsa en gång till, på flaska, så det blir nog både någon procent till, och mer kolsyrat.

smakade av det nyss, väldigt avslagen och rumstempererad, ungeför som när man skulle dricka slumpen ur en ölburk, dagen efter en fest. Dock utan saliv. Men det verkar jävligt lovande faktiskt, då jag fantiserat fram lite kolsyra, och föreställt mig att den var 15 grader kallare, så smakade det bra. 2 veckor kvar till det är helt klart. Som av en händelse lagom till AIK hemma. Perfekt!

Vinet är nog färdigjäst imorgon också, så om tre dagar är det klart att förtäras! Men smakar nog betydligt bättre om ett par veckor, även det av en händelse, lagom till AIK hemma.

Har skaffat mig en "kapsyl-påsättar-apparat" som jag tycker är jätterolig att leka med. Så jag dricker upp en vinflaska, enbart för att få fylla på, och fästa en ny kapsyl därpå igen.

Det gäller att vara lättroad, så att man inte förgås i denna grymma värld.

Nobels fredspris går till....
... Al Gore och någon klimatorganisation.

Norrmannen talar så rent och tydligt att det inte är några problem att tyda vad han säger.. Tänk om alla norrmän kunde följa hans exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback