Cityterminalen

Det är platsen där jag befinner mig nu, sitter och dricker en kaffe och spanar ut mot centralstationen.

Den första etappen på resan är snart avklarad.

Har väl inte sovit fullt tillräckligt inatt. Men jag gick och lade mig vid 20 igårkväll, för att vakna upp vid 00:00 igen, snacka om jag var slut då, efter att ha kånkat runt på en stor ryggsäck med en Radio 145 i, plus förstärkningskläder och dylikt. Sen den jävla ryggsäcken som man får i Hemvärnet är ju värdelös, man får bära allt på axlarna, och ingenting på höfter. Det var så att jag längtade efter stridsäck 2000.

Sen blev det väl någon timmes sömn på bussen, mellan Västerås och sthlm, men inte mycket mer än det.
Jag lyckades springa på en djurgårdare nu när jag klev av bussen, så vi har gått runt här och snackat, fotboll i synnerhet. Ganska trevligt faktiskt, den röda halsduken drar liksom åt sig människor, och nästan på egen hand skapar kontakt. Borde ha den oftare, man slipper oftast vara ensam med en sådan på sig.

Nu ska jag dricka upp mitt Kaffe, ta en ciggarutt och invänta färden söderut. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback