Religion för hela slanten

Rubriken är kanske lite missvisande på ett sätt, då jag inte i detta nu lagt ut några pengar på religionen, utan den ska väl tolkas som att det är religion som kommer sysselsätta mig under dagen. Men det tror jag nog att du förstod. Så denna början på bloggen är ju i sig lika onödig som allt det jag brukar skriva.

Hur som helts, började dagen, som den alltid gör. Jag vaknade.
Klockan var runt 7 på morgonen då jag slog upp ögonen för andra gången denna tråkiga och grå morgon. Första gången så var klockan 03:23, och jag kände att det var läge att sova lite längre än så. Speciellt med tanke på att jag la ifrån mig datorn, först vid halv 2 inatt.

Det första jag gjorde då jag faktiskt insett att jag varit vaken i ett flertal sekunder, var att jag sträckte ut armen, öppnade upp min bärbara och försökte skriva in mitt lösenord. 3 försök krävdes bara denna morgon, det börjar ta sig tänkte jag samtidigt som jag lyckades få upp lunarstorm på skärmen. Ett nytt gästboksinlägg, ja, det är ju alltid något, med tanke på att få människor ägnar sina lördagnätter, alternativ söndagmornar åt att skriva gästboksinlägg till mig, även om jag skulle uppskatta en sån gest!
Jag gör mitt bästa för att svara på detta, för att sedan lägga datorn åt sidan.

Nu var det dags för mitt berömda kaffe, 8 koppar har jag skurit ned morgonransonen till. Vilket faktiskt bör anses vara en bedrift utöver det vanliga! Då det de senaste åren varit minst en hel kanna kaffe varje morgon. Jag känner verkligen hur jag flyger upp ur sängen, pigg som en mört, trots att sömnen torde högst blivit 5,5 timmar lång. Men jämfört med gårdagmorgonens huvudvärk, och smått otroliga bakfylla, så kan jag vara helt tillfreds med att kroppen faktiskt fungerar som den ska, och att huvudet kopplar lite lättare en morgon som denna.

Under tiden som det varma vattnet rinner igenom en större mängd malda och rostade kaffebönor, så gick jag bort till mitt fönster för att ta dagens första bloss. Det är som en liten stund för att reflektare över livet, och vad som skett under gårdagen. Ja, lite som en utvärdering. Tankarna kretsade mest kring, en kvinna vid namn Helena, i vanlig ordning. Trots det att jag vet att det är någonting jag bara vill lägga bakom mig, så ploppar det upp sådana, "tänk om-tankar" regelbundet. Men denna morgon tänkte jag för mig själv, att nu har den quinnan fått alla möjligheter som går, flera gånger om, och hon har nu bränt sitt sista skepp. Nu är det för all framtid, någonting som varit, och som aldrig kan bli.

Sön 18 mar 12:32

Jag fimpar ciggaretten, och hör att kaffet inte riktigt är klart. Stänger fönstret, och gnuggar mig i ögonen lite grann, som för att verkligen vakna till denna regninga och grå morgon. Jag sätter igång TV, för att kolla om nyhetsmorgon eller något går nu, men inser att det är barnprogram på varenda kanal-jävel, bitter som jag blev, stängde jag åter av TV. För nu ska jag göra det, som jag tänkt redan ifrån början. Ta tag i min Religion, så, sagt och gjort, satte mig och började läsa klart kapitlet om naturfolk, för att sedan gå vidare till hinduismen. Det är fruktansvärt drygt ibland, men antar att man får ta och genomlida detta. Efter ett par timmar, och hinduism-frågorna avklarade, valde jag att sätta mig vid lunar igen. Mycket stimulerande, eller kanske inte.

Så här har jag mer eller mindre suttit sen 9 tiden, men nu är det bara ett kapitel med buddhism kvar, vilket jag tror kommer gå ganska fort sen.
Hungrig blev jag ju dessutom, för inte så länge sen, så det blev ett paket nudlar. Vilket var det första jag lyckats få i mig sen äggmackorna i fredags förmiddag. Den satt inte fint dessvärre, utan nu ligger jag här och är tämligen illamående, men det skulle ju kännas tämligen meningslöst om det skulle komma upp igen. Så rik är jag inte.

Nu kära vänner, så ska jag ta mig ett bloss igen, sen efter det, så kommer det säkerligen bli någon form av studier. Förmodligen ingen mer uppdatering av denna blogg denna dag i alla fall. Men ha en bra dag, simma lungt och kasta inte bajs på prästen, då det kan medföra att du hamnar i helvetet, alternativt återföds som en dyngbagge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback