Matte

Ons 14 mar 10:43

Nej, det är inget nytt ämne jag hoppar på för att läsa på komvux. Utan jag satt och kikade i Illustrerad vetenskap vid mitt senaste toalettenbesök. Där fann jag helt klart början på årets raggningsreplik!

Så man går fram till lämplig kvinna på krogen, och säger.
"Hej snygging, visste du att Farten på ett litet objekt i cirkulär bana runt en himlakropp är lika med kvadratroten av gravitationskonstanten gånger himlakroppen massa delad med avståndet mellan objektet och himlakroppens centrum. Med andra ord, du följer med mig hem nu"

Vad säger mina quinnliga bloggläserskor om den ? ;P
Den MÅSTE bara funka.. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.. :) Jag får se till att komma ihåg den tills den dagen då man orkar ge sig ut och ragga igen..

Eller så är jag helt enkelt bara en Nörd >_<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback