Linement i armhålan

Sön 22 okt 2006 08:37

Är något min Faster inte rekomenderar i alla fall.. Vet inte hur det kom sig att hon hade det från första början. Men vi har liniment på roll-on flaska, så det ser ju ut som deodorant. Så hon fick allt lite smått panik, när det inte ens gick att duscha bort det.. hmm.. :P Så det får jag varna för. Inget liniment under armarna..
Däremot ska jag ta det på min vänsterfot som inte vill vara smärtfri idag, dumma den.

Testa förövrigt att göra högskoleprovet från i våras.. Blev rätt chockad faktiskt, 90/122 det hade inneburit 1.5 i normerad poäng. Tyvärr sket sig allt på den där jävla engeska texten, och till viss del även den svenska.. tycker inte om läsförståelse. :( men det var ju bara på låtsas som tur är :D Men nu till våren kanske man skulle göra ett försök då. Har dock inte riktigt fattat vad det är bra för, men vad gör väl det :)

Kanske undrar ni allesammans vad an denna nisse gör upp vid denna tiden på dygnet en söndag. Men han kan tyvärr inte ge er ett bra svar, annat än tillfälling sinnesförvirring Vaknade vid någon minut över 6 som vanligt, men klarade inte att somna om. Dock lite kul är det att jag tror jag vaknade med samma fåniga leende som jag somnade ;P Är kanske också en av anledningarna att jag inte kunde somna om.. hmm.. aja. Borde ringa anticimex och be dem ta bort alla fjärilar i magen. hmm. Nä, NOG om detta..

Jag hoppades på att jag skulle få inspiration ifrån Sofie, till nästkommande bloggs bravader, men hon antydde till att jag inte höll mig till temat. Har ni hört något knasigare ? Så jag får helt enkelt försöka komma på detta alldeles själv, mina två hjärnceller kurt och Agda jobbar för fullt, dock med föga resultat..

Expedition Konsum 2006!

*riiiing riiiiiing riiiiiing* *bank* *stonk* *stön* *morr*
Tittar på klockan, 06:20. *suck* "-Vänta du bara, det är snart möra igen" sa en av konsumtankerna igår. Återigen skulle det visa sig att hon hade rätt. Nedrans. Efter kort genomgång av kroppens funktioner, genom ligga och vrida sig i dryga minuten, och fundera på vad man ska göra med morgonbången på väg in till duschen, så kliver jag upp. Ser mig förvirrat omkring, och letar efter strömbrytaren till lampan. Ja, just det ja, jag lånade syrrans rum, så man är något piggare än om man leget i soffan trots allt. Tänker, att det är ju väldigt bra att ha syrran i alla fall, är hon inte här och är trevligt sällskap, så får jag ju låna hennes säng, hur smidigt som helst! Nåväl, stiga upp var det ja. Samlar ihop kläderna i en lite boll, och bär ut dem i duschrummet. Sedan styr jag kosan mot köket, tänder två lampor ovanför vasken, och tar fram kaffebryggaren. Allt detta sker utan att jag ens behöver tänka, det är en helt vanlig morgon för mig, Rutin är vad allt handlar om. Jag börjar ladda vår fina oberäkneliga perkulator, dagen första vettiga tankar bruka komma här, och det är; hmm, undrar hur dant kaffe det blir idag ?
Sådär nu är den laddad och klar, sätter den på "plattan" och håller tummarna för att det ska smaka någonting idag. Nu är nästa mål Duschen, är sååå skönt att ta en dusch på morgonen, så man verkligen vaknar till. Utan den duschen blir morgonen till ett enda stort förvirrat tillstånd. Ja, jag gör ju vad man brukar göra i en dusch, typ tvättar mig, sen är jag klar efter ca: 7 minuter, klär på mig de kläder jag placerat i en boll precis där den gamla vågen stod.
Nu går jag direkt till kaffekokaren, sanningens ögonblick, minsann ! Man vet ju aldrig hur det ska bli. Men man ser det direkt, när man häller upp kaffet.
SATANS FÖRBENADE DRET!
Änglapiss...
givetvis, morgonen är mer eller mindre förstörd på grund av denna förbaskade kaffebryggare.

Nu blev jag så ledsen av tanken, och det faktum att mitt kaffe just nu är just änglapiss.. :( så jag kan inte fortsätta skriva, utan bör istället koka mig lite riktigt kaffe....

Farväl !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback