Jag vill ha en taliban, med blommor i sin turban!

Jag vill ha en taliban, med blommor i sin turban!                                                                      Tis 3 okt 2006 07:41

Eller kanske inte, har fått för mig att sådana är ganska hårig ? eöh..
Däremot skulle jag inte ha något emot ett körkort, men så länge som jag bara sitter här och ser allmänt bitter lär väl det inte ske.. :/ jaja.. måste ta tag i det, åde.. För nu ska ju till och med Anna skriva sitt teori-prov idag, och då har hon ju trots allt varit så hygglig att hon kuggat på ett redan, men inte ens det hjälpte mig att komma ifatt..
Det är väl bara Kattis och John som jag får sikta på att hinna före, och Göran i och för sig. Fast han räknas inte, han hade ju trots allt kortet ett tag.. ;P

Men hur som helst, så ska jag snart till konsum snart igen.. och på något konstigt vänster har jag fått en praktikant efter mig (och nej, jag lider inte av personlighetsklyvning) från högstadieskolan i molkom. Han skalla befinna sig här veckan ut. Fast han tycker om att fronta, det är ju bra. Då får han göra det, så spanar jag på alla töser som kommer in i butiken.. :P~ Så det är nog inte enbart fel, sen får han hjälpa alla män, och kvinnor över 40.. Resten kan jag ge personlig service.. hmm.. eller ja, gränserna kan ju varieras.. Nä, usch så jag pratar.. eller det gör jag förvisso inte det heller, jag skriver..

hmm, kan man få en stereo att fungera i magen på en ko, så att man kan höra den ? För förstå vad kul det skulle vara om man spela in något som "hjälp! jag sitter fast!" eller, "fan, nu ska det idisslas igen" hmm... *kliar mitt skägg* eller varför inte ett mjauande från magen på en hund ? :P

Eller så ska jag helt enkelt sluta överdosera kaffe på morgonen.. Men det är faktiskt Monas fel, hon gör så starkt och gott kaffe, då måste jag ju dricka mer.. :D
Hon var faktiskt uppe innan mig idag, hör och häpna, fast det beror ju på att hon skulle iväg till stallet nu på morgonen.. Jag är glad att jag inte har något som helst intresse för dessa havremopeder, utan kan sitta hemma i godan ro, utan att behöva bekymra mig om förvuxna och ovanligt korkade gräsklippare..

Så, nu är det dags igen, ännu en slurk av det härligt doftande kaffet. Mums..

Haha , förövrigt är det sanslöst kallt här hemma numera, då värmen har upphört att fungera. Cirkulationspumpen är trasig, och det kommer repareras först på torsdag.. Tur att jag har utbildning i att bemöta kyla. Får skaffa en hund som kan värma mig lite. Eller här kanske gräsklipparna kommer till användning ? hmm.. fast de luktar ju så rysligt illa, och bajsar alldeles för mycket.. Så det ska jag nog hoppa över..

20 kvar tills dess att jag ska börja skrubba gaddar och dona barret. hmm, det innebär ju i sin tur att detta fullkomligt osofistikerade blogginlägg kommer fortsätta växa. Det ni inte visste är att jag just nu har programmerat om era små förkrympna hjärnor, så när ni hör mig säga "Barbapappas små läsglasögon" kommer ni genast falla ned på knä, och bli slavar i alla oändlighet ! muhahaha

Eller var det något som jag drömde nu igen ? Jag drömde att jag stängde av alarmet på klockan imorse.. Men det hade jag inte gjort, så när jag vaknade vid 05:40 tiden, så vågade jag inte somna om, ifall jag hade stängt av det på riktigt, och var dessutom alldeles för lat för att sträcka mig dessa 30 cm för att kolla på telefonen. Eller ja, jag somnade nog trots allt igen, för jag minns att jag kollade på klockan och den var över 06:22.. Så då vaknade jag till och kollade på klockan på riktigt, och då såg jag till mig förtret att klockan bara var 06:18.. alltså hela 2 minuter innan jag skulle upp! SKANDAL!

oj då, 10 minuter kvar nu.. Tiden går fort när man funderar på vad som rör sig i mitt huvud, förutom den utsvultna spindeln Abduhlla abbas achmed mohammed al haschani. eller fan.. vad ska jag göra nu mån tro.. kanske ska ta en sovmorgon imorgon ? hade varit lite skönt faktiskt.. :) Men då måste jag ju jobba 2 timmar längre på kvällen, fast å andra sidan, vad gör det egentligen ? är ju inte särskilt upptagen om dagarna här..
eller vad fan! det hade jag ju glömt, tack för att jag påminde mig själv, jobba längre ska jag inte göra idag! Hogge har ju lyckats ta sig till Karlstad nu, så honom ska jag ta en tur förbi nu efter jobbet.. Teflonminne 2k.. Så han och jag kan ju ta oss en romatisk middag ur en soptunna.. billigt och bra.. :)

nä, nu ska jag äta en kamelfis, ha det bra allesammans !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback