Rapport ifrån dårhuset 77 - Datorjävel

Jag stängde av min dator sist jag gick hemifrån, för att elräkningen var så hög. Det skulle jag ju givetvis inte gjort. Allt som kunde tänkas bli fel, lyckades bli fel. Först startade inte burken, först efter en halvtimme fick jag den att starta windows.

När jag då ska surfa lite, märker jag till min enorma frustration att scrollen inte fungerar på musen. Det kan jag ju helt enkelt inte acceptera! börjar pilla lite med det, och plötsligt slutar tangentbordet att fungera. Bara sådär!

Självklart laddar jag ner den senaste uppdateringen, för att se om det fungerar. Jag tog den svenska versionen, av förklarliga skäl. När jag då installerat den, och startat om datorn, så slutade musen att fungera, med t-bordet hade gått i gång. Inget jag gjorde fungerade, men till slut lyckades jag ta mig fram, enbart med tangentbordet, till samma sida med drivrutiner. (Det är sanslöst svårt att surfa utan en mus)

Laddar ner den engelska versionen av drivrutinen, och vips så fungerar det. Helt jävla sanslöst. Men jag är glad över att det funkar i alla fall! Bara man är envis som synden, så brukar saker och ting ordna sig. Men jag var inte långt ifrån att cylka bort till bergvik för att lägga pengar på en ny mus.

Denna stressen gör att jag är tvungen att röka lite nu. Fan.

Förövrigt. Jag drömde om fotboll imorse. En så sanslöst underbar dröm. Den var så jävla bra att jag sket i frukosten, enbart för att få fortsätta njuta. Jag var på råsunda, och Kalmar FF piskade AIK med 5-1. Det var nästan som en form av sexuell njutning över det. Snart börjar äntligen fotbollssäsongen!

Förövrigt 2. Jag är hemma nu, och har nattpermis. Jag känner mig dessutom tämligen frisk, äntligen! Inga större krämpor längre, och magen börjar skärpa till sig. Får hoppas på att det inte kommer tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback