Rapport ifrån dårhuset 71

När fan ska jag bli av med min feber? Igår var den uppe 39,7. Men förkyld är jag ändå inte. :/ bara en märklig feber som inte ger sig.


Nu blir det akuten för min del. Har någon inflammation, i antingen blindtarmen, lungorna eller hjärtat, trodde överläkaren efter att ha fått svar på mina blodprov. Vi får se. Jag är dock måttligt entusiastisk. Vi har precis fått jättemånga kanaler på tv:n, sämsta tänkbara tajming.

Skiktröntgen blir det snart. Blindtarmen eller gallan tror de just nu. Jag ser inte alls fram emot svaret. Vilket svar de än ger, så är det inge kul.
Nu insåg jag en sak. Jag kan verkligen inte ha något liv, när jag uppdaterar min lunarblogg, trots att jag ligger på akuten, med hög feber, är allmänt misärabel och väntar på röntgen. Men a andra sidan, vilken service ni som läsare får. ;) mer kommer nog senare

Kaos. Det säger sig självt, att allt som handlar om mig ska vara omständigt. Det blir aldrig som det är tänkt. De har stuckit mig 7 gånger, för att få i droppen. 3 gånger fick jag köras fram och tillbaka mellan akuten, röntgen och avdelningen jag hamnat på. Blir knäpp. Men nu är det dags att mumsa i sig kontrastvätska. Skål! .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback