Rapport ifrån dårhuset 68 - Sjuk?

Inatt mådde jag inte alls bra. Inte ens i närheten av bra. Jag vaknar mitt i natten, och fryser och skakar som bara den, vilket till slut blir ohållbart. Jag tvingar mig själv att stiga upp efter att ha legat och plågats länge, och jag ber sjuksköterskan om ett par panodil. Jag kände mig väldigt febrig, och allmänt misärabel.

Efter det så gick jag och lade mig igen, fast fullt påklädd istället. Men när jag väl somnat, så vaknar jag igen, och denna gången är det alldeles för varmt, och jag har nästan nått kokpunkten. Det fanna bara ett bot, att klä av sig igen, och hoppas på att man inte ska börja frysa igen.

Men som om det inte var nog, så väcker de mig inte till frukosten, utan jag vaknar först vid halv elva tiden på morgonen. Fan vad irriterad jag var, tredje morgonen i rad som de inte väckt mig till frukost. Förbannat. Sur som en citron gick jag och tog mig förmiddagskaffe, och satte mig i TV-rummet och tjurade. Förbannade skit-dag.

Jag höll mig undan ifrån folk, och sa inte mer än godmorgon tills dess att jag skulle gå hem vid halv tolv tiden.

Sen så cyklade jag förbi socialen, hämtade en ansökan, cyklade hem, kollade på studio La Manga, och cyklade till Psykiatriska öppenvården för samtal. Det blev inte så givande, med tanke på att jag mådde halvuselt, och var allmänt irriterad på världen i övrigt. Efter 45 minuters gnatande om hur värdelös och hopplöst allt var i allmänhet, och livet i synnerhet, så var det dags att bege sig hem igen. På vägen knallade jag in på hemköp, köpte 1,5 liter mjölk, 10 paket nudlar och vaniljsås.

När jag kom hem, tänkte jag äta den förlorade frukosten, och provade eldorados snabbnudlar med räksmak. Jag blev genast mindre hungrig när jag kände lukten av kryddan. Det luktade som rutten tång, och det enda positiva som kom av den upplevelsen var att jag kom att tänka på Öland.

Så nu sitter jag här, och har tvingat i mig två paket av de skitäckliga nudlarna, ett glas vatten och en av de sista prillorna av snuset i dosan. Jag är bitter, och mina ögon är trötta efter nattens sömnlöshet, och känner hur febern försöker bita sig fast. Men jag vägrar bli sjuk, så det så.

Ja, förresten, jag skulle ta ut pengar nu också, och istället för tre hundralappar, så fick jag nöja mig med en. Allting jävlas med mig idag. Förbannade skitvärld! 

Nu så ska jag slappa, och låta bli att bli sjuk(are).


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh hej! Här var du ja.. jag lägger till en länk till dig.. ok?
puss haj
//Malin aka CrazyGirl på lunar. :)

2008-03-13 @ 19:16:42
URL: http://crazymalla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback