Rapport ifrån dårhuset 67 - Bakfylla

Jag vaknade med huvudvärk, och med något liknande en öken i munnen. Kroppen ville inte riktigt vakna, men det var outhärdligt att bara ligga kvar. Precis som när man är riktigt bakfull. Problemet var bara att jag inte hade druckit en droppe alkohol igår. Dock så råkade jag ta mig lite extra Theralen, som är som en klubba i bakhuvudet, eftersom att jag har helgpermission, och fick dela medicinen själv. I och med att det är flytande, så var det tämligen svårt att få det rätt. Det är en rätt märklig känsla att vara bakfull, men fullkomligt medveten om att man inte ens har druckit en folköl kvällen innan. 

Jag har helgpermission nu, men har verkligen inte haft ork till något alls. Jag har suttit här framför datorn, och bara degat. Det är nästan lite märkligt att inte röven har vuxit fast i stolen. Det enda jag har gjort är, att jag har lagat mig lite gröt, samt gått bort till kylen och skalat några morötter med ojämna mellanrum. 

Men nu är det dags att ta en sup av den där lömska sömnmedicinen, och svälja övriga piller, som antingen gör att jag somnar eller hindrar återupptagningen av  signalsubstanser i min lilla oskyldiga, alkoholkonserverade hjärna. Om jag förstått saken rätt. 

I övrigt är jag otroligt nyfiken på vad som kommer ske i en såpa nära mig, men vad det är håller jag för mig själv! Men en kvalificerad gissning är, att en spännande fortsättning är att vänta. hoho.

Näe, skål på er! (Jag har faktiskt hällt upp medicinen i ett snapsglas, för att det ska kännas aningen bättre)

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback