Frustration

Igår satt jag, med 4 öl i blodet, och tänkte ta mig min nattmedicin. Vad ser jag då? Jo, istället för 90 mg remeron så har de bara skickat med 30 mg per kväll. Jag hade alltså bara 60 mg med mig ifrån avdelningen när jag skulle ta min medicin på kvällen, om jag skulle ta båda. Kanske inte är hela världen, men denna medicinen ger en del problem när man ändrar på dosen. Man får besvär när man höjer, och när man sänker. Den otrevligaste biverkningen är ironiskt nog självmord.

Det finns inte en möjlighet i världen att jag skulle ta och knata fram och tillbaka, genom hela stan vid 22 på kvällen, bara för att rätta till deras misstag.

Men för att lugna ner eder alla som mot förmodan läser det jag skriver här, så har jag ännu inga planer på att ända mina dagar just nu. Har jag klarat mig hela vintern utan allsvensk fotboll, så tänker jag för fan inte ha levt de kalla, blöta och vansinnigt mörka månaderna i onödan. Absolut logik, i dess mest absurda form.

Idag ska jag nog, eventuellt, städa lite grann i mitt lilla råtthål till lägenhet. Det är märkligt hur det börjar förfalla, så fort man blir lite dålig och inte orkar plocka undan all skit efter sig.

Värst var det dock efter det att jag hade varit sjuk, och kom hem första gången efter en knapp vecka. Jag hade varit så makalöst duktig att jag fyllt diskhon med vatten och diskmedel, för att såsmåningom ta hand om disken. Men jag blev sämre samma kväll, och glömde helt bort att jag hade fyllt upp det. Så det fick stå. När jag sen kom tillbaka, så visade det sig att vattnet, som fortfarande var lika genomskinligt som vanligt, var trögflytande. Det påminde om kontrastvätska som jag tvingas dricka innan man ska skiktröntga buken. Fy bubblan vad äckligt.

Jag ska väl tillägga, att trots bristande städning, så har jag faktiskt diskat efter mig. Det får ju finnas en gräns för hur sluskig man kan tillåta sig själv att vara. Ibland i alla fall.

Det som präglar lägenheten nu, är alla förpackningar som medicinen har legat i. Det är mycket som jag trycker i mig, och det märks väl nu.


Förövrigt. En intressant och välskriven blogg finns här. Hon var så vänlig och länkade hit, så jag får ju självklart ta mig i kragen och göra detsamma.

När man väl surfar runt på olika bloggar, kan jag ju tipsa om min goda vän, Crille. Här finns hans blogg, fruktansvärt underhållande. Sen har Dick börjat blogga om tånaglar och dylikt, så är man inte så känslig finnes hans blogg här.

Anser du att du att jag bör länka till dig, så säg bara till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback