En halvfull måne!

Fre 29 dec 2006 01:26

Det är ju egentligen lite tråkigt att vara en måne, får enbart vara full en gång i månaden, han får dessutom inte ens avgöra när han själv ska bli full. Sen kan det ju inte vara allt för kul att vara full alldeles ensam där uppe. Så mitt mål med livet bör ju vara att åka upp dit, och sympati-supa någon gång.
Sen kan man ju trots allt diskutera om Månen är lite av en periodare, för han är ju nästan full båda innan och efter att han är jättefull. Men hur blir då månen full ? Min teori är att det finns stora destillerier på månens baksida. Synd att det är så kallt där, annars hade det ju helt klart varit en dröm att få leva där.

På tal om full, varför heter det full ? är det för att man är full av alkohol ? Dock funkar det ju inte, då stadiet efter full är dyngrak, eller nitad osv. Full är ju mer lagom berusad, enligt mig, och då får man ju i sig lite till, så man är ju egentligen inte full, när man får höra att man är full. Men det kan ju vara så att, när man är full så är man alltså lagom, och det man får i sig utöver det gör att man är mer än full och rinner över ? det har ju hänt ett par gånger. Men om man är full när man är berusad, borde man ju trots alltså vara tom, då man är nykter ? varför heter det nykter då ? vem kom på ordet nykter egentligen ? underlogt ord. Nykter. Fast ska man dividera om skumma ord, så tycker jag rabarber är något av det underligaste orden. Jag menar, hur kommer man på att det ska heta just rabarber ? Fast i och för sig utvecklade jag i detta nu en teori om just detta.
Barbarer är ju ena sura typer, likaså rabarber, och faktum är att man bara behöver flytta två bokstäver i barbarer för att få fram rabarber. Så för att få världen till en bättre plats, och undvika barbarer, så bör man undvika att äta rabarber, då det troligen är roten till allt ont här i världen. På tal om dumma ord, så kan jag komma med en dum mening, som visar att islamfientligheten är djupt rotad i vår kultur. Se bara på orden; "smart arab" sen läser du det som en arab gör, från höger till vänster. Så ser du att den som skapade vårt språk vill jävlas med de stackarna. Då det bildar orden, "bara trams". Sicka dummingar de är. Bör ju vara svenska akademins fel. Ska skriva och be dem ändra stavningen på något av orden, så vi kan sluta vara såhär främlingsfientliga i detta land. Så istället för för att stava Smart med "S" så kan man ju byta ut s:et mot ett "Z" så det blir Zmart. Fast Zmart låter lite som ett emerikanskt köpcenter. :/ så man kanske kan låtsas att man är lite full, och säga schmart ? det ser ju mycket häftigare ut dessutom.

Om jag har en bäver i handen, hur ska jag då se till att han inte kissar på min hand ? Jo, det ska jag svara på nu! I handen ska du ha en brödrost, som är på. Det innebär att om Bävern skulle kissa, så kommer den kissa i brödrosten. Det kommer vara mycket obehagligt för honom/henne, vilket medför att den aldrig kommer göra om det.

Om det knackar på dörren, och två björnar står där ute med varsin partyhatt och en halvt urdrucken dunk hembränt ifrån Sunne, så ska du inte sträcka fram handen. De kan bitas.

Om du nu skulle sträcka fram handen till björnarna, så ska du slita ut en liten del av din levern och stoppa ner i munnen på dem. För har de skaffat sig lite hembränt, så har de ju i alla fall lite smak, och har man smak, så kommer man inte kunna äta på flera dagar då lever är så hiskeligt äckligt.
Jag tar inte ansvar för eventuella leverskador som kan uppkomma

Jag är idag alldeles för nykter, jag har varit alldeles för nykter alldeles för länge. Har inte druckit någonting sen, öhm, i söndags tror jag. Detta beror inte heller på att jag saknar något att dricka, då jag faktiskt har whiskey i kylen. Det kan enbart förklaras med att någon sitter och försöker kasta kottar på mig, fastän bara mitt undermedvetna känner av deras avsikter, och ser till att jag inte tar mig tid att avnjuta en whiskey, då det vet att jag skulle bli fullkomligt förkrossad om jag fick en kotte i min whiskey.

Nu ska jag snart lägga mig och titta lite på Arkiv X. men bara snart ! Sen får jag ta och tillägga, GRATTIS SANDRA!!! 18 ÅR !!!
för nu är klockan efter tolv i alla fall.. Det är alltså fredag idag, det är ju aldrig fel må jag säga.. Heja fredagar ! Dock spelar det mig ingen större roll vad det är för veckodag, då jag gör ungefär samma sak alla dagar.
Dock insåg jag till min förvåning, att det var 4 dygn sen jag skrev blogg sist. Senast det var ett upphåll på mer en två dagar, var i september. Så jag förstår att människor har väntat länge på detta. Därför så får ni avnjuta en blogg längre, och utöver det vanliga idag.. Grattis !

Pôrr på eder alla !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback