Terror-Jihde

Peter Jihde vill uppenbarligen vill spränga SVT, i alla fall om man litar på rubriksättarna på Aftonbladet. Men tyvärr kunde jag inte smaska mig i att han skulle vara lagd åt det mer pyrotekniska hållet, utan han verkar vara precis lika sympatisk som alltid när man faktiskt läser artikeln. Det citatet som det skapat rubrken av är alltså:
"– SVT är ett fantastiskt företag om man bara sprängde de delar som är från 1752."

Alltså egentligen lite av en hyllning till SVT, men en sågning av deras lokaler. Det är märkligt hur Aftonbladet lyckas förändra allt genom att sätta en sådan rubrik, och man kan ju fundera på hur de tänker egentligen. Vad är det de vill förmedla? Men man kan väl inte påstå att man bli förvånad längre. Allt för att locka läsare.

Så Jihde är alltså ingen terrorist. 

Kommentarer
Postat av: Annelie T

Jag fick mig också ett gott skratt när jag läste den där artikeln på jobbet idag. Läste även om att Bin Laden skulle smida terrorplaner i WoW. Mycket terrorism idag med andra ord. Men sånt är kul att roa sig med när det är lite folk i kassan och man inte har något bättre för sig ;)

2008-09-18 @ 21:51:32
URL: http://anneliten.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Hehe, den med Bin Laden har jag dock missat! Ja, det kan jag tänka mig, det är hög underhållningsfaktor. :P

2008-09-19 @ 07:42:05
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback