Nu ska ni få höra!

Gårdagen bjöd som bekant på en bussresa till Skövde, för ett seminarium om utlandsjobb. Jag kommer 5 minuter innan bussen ska gå, och glider försiktigt fram till den första och enda bussen jag kan se.
När jag skulle gå på bussen var jag lite osäker på om det var rätt buss, så jag frågar vänligt:
"är det här spermabussen till tallin?"
de tittar osäkert på mig och svarar. "nej, till skövde." 
"spermabuss till skövde...?" tänkte jag högt.
"ja, det får duga." fortsatte jag och klev helt sonika på bussen, och de utanför tittade tyst och storögt på mig.

Men väl i skövde så blev jag ganska gruvligt besviken, det var ett par bord med lite folk och några seminarier. Det var fullkomligt ointressant, och jag fick inte veta något som jag inte redan visste. På det hela taget så kändes det bara allmänt oorganiserat på något sätt, och inspirerade mig inte alls. Men jag fick in en intresseanmälan till Adecco i alla fall. Men det var inte ens i närheten av att vara värt 4 timmar i en obekväm bussjävel.


Idag har jag istället roat mig med att bege mig till KFG och lyckades hamna på en träff med Jobzone, där jag fick chansen att växla några ord med chefen för värmland. Jag fick nog ut dubbelt så mycket av de minutrarna än vad jag fick av hela gårdagen. Så det var alldeles lysande. Sen i deras Datasal träffar jag på David den korta, och vi överväger att dricka lite öl till helgen. Sen träffade jag min coach på KFG, och vi gick igenom mitt CV och mitt senaste personliga brev till Kjell o Company. Hon hade förvånansvärt lite att anmärka på, men lite feedback fick jag på mitt personliga brev som jag helt klart ska ta med mig i fortsättningen.

Men den roligaste feedbacken fick jag för mindre än en timme sen
, då telefonen meddelade mig om att jag hade fått ett sms. Jag läste meddelandet och höll på att trilla av stolen! Det var från just Kjell o Company, som ville meddela att jag var kallad till intervju, och mer information hade jag fått i ett mejl. Det är helt otroligt! Enbart en gång tidigare i mitt liv har jag blivit kallad till intervju, och det var till en video-butik i skåne. Så fredagen den 3:e så ska jag alltså bege mig på intervju där, och nu behöver jag all tur jag kan få. Så håll tummarna!

Jag är redan nervös...

Kommentarer
Postat av: sandra

jaaa va kul:):) hoppas hoppas hopppas att du frå det:):)

2008-09-25 @ 20:27:06
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Hehe, tack! :D Men det gör ju att det kan bli lite svårt att vara hundvakt dock..

2008-09-25 @ 20:28:15
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Catta

Jag håller tummarna för dig!!

2008-09-26 @ 13:00:48
URL: http://www.madammakadam.blogspot.com
Postat av: Annarki

hahaha, spermabussen till tallinn... humor!

2008-09-27 @ 16:11:12
URL: http://annad.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Tack Catta!



Annarki: Man blir lätt lite skadad av Killinggänget! :)

2008-09-27 @ 17:24:19
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback