Nu sitter halva Sverige och tror sig ha en obotlig sjukdom.

Det är väl ändå en hel del som känner sig väldigt trötta dagarna i ända, som trots det inte behöver ha någon kronisk och obotlig sjukdom - eller rent av cancer. Det enda det förmodligen är ett symptom av är dagens stressiga samhälle. Det är så typiskt kvällstidningar att blåsa upp något sånt här för att locka läsare.

Ibland känns det som att jag är ständigt trött,
hur mycket jag än sover. Men det beror nog snarare på att jag sover för mycket i så fall, än på att jag "kan vara drabbad av en mystisk sjukdom som läkarna inte kan förklara." Detta är ju verkligen att måla fan på väggen och godis för alla hypokondriker där ute.

Snart så kommer det väl en rubrik som lyder; "Om du alltid är trött på kvällarna så kommer du att dö!" Sen kommer man in  och läser i artikeln så är det bara att konstatera, att det är lika mycket trams som vanligt. Självklart kommer du att dö! Det gör ju alla! Men troligen inte på grund av någon sjukdom som läkarna inte begriper sig på i alla fall, men du har den säkert då du trillar av pinn. Men jävlar vad det skulle locka läsare. För jag hade ju blivit fundersam och tänkt; "ja, jag är ju faktiskt jättetrött om kvällarna. Jag somnar ju varje gång!!" Sedan snabbt funderat över vem som ska ärva min förmögenhet - bestående av två kassar med tomburkar och två paket snabbnudlar.

Kommentarer
Postat av: Catta

Det sjukaste är att dom har satt in den där artikeln 3 gånger på kort tid nu!!! När jag skrev om den första gången den var inne så fick jag dock veta att det är MITT fel att dom som är sjuka på riktigt inte fick hjälp......För att jag skrev om det på fel sätt. MITT, inte läkarnas eller politikernas. Att jag hade sån makt trodde jag inte :)

2008-09-17 @ 22:04:32
URL: http://madammakadam.blogspot.com/
Postat av: IzZzY

Haha, jasså? Det kan jag ju iofs mycket väl tänka mig. De älskar ju att skriva om sånt, och sprida lite hysteri.

Ja, men det är klart, du sitter där på din tron ute i skogen, och i hemlighet kontrollerar ALLT.



Catta Almighty!

2008-09-18 @ 08:02:34
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback