Lyrisk!

Efter Kalmars magnifika seger mot Ellos igår, så är jag på ett ypperligt humör. Att vi dessutom kommer få möta Feyenoord igen om ett par dagar är ju helt underbart. Denna enormt viktiga del av säsongen har varit lite upp och ner, seger mot Feyenoord och Elfsborg, samtidigt som vi torskat i Cup-finalen och sedan i allsvenskan mot Henkeborg. Visst, det var inte full pott och en seger i cup-finalen hade ju helt klart varit väldigt skönt. Men å andra sidan så kan vi ju räkna med en plats i nästa års UEFA cup i vilket fall som helst. Därför känns de andra matcherna naturligt nog mer högprioriterade. 

Idag har jag suttit hemma och tagit det lungt, druckit kaffe och spelat Football Manager 2008. Där tränar jag för omväxlings skull inte Kalmar FF utan har istället tagit kontroll över Carlstad United, vilka efter 12 omgångar oväntat leder Division 1. Jag har stulit Nannes 4-3-3 / 4-5-1 uppställning, vilket uppenbarligen är ett genidrag! 

Om en liten stund kommer Nattbuss Anna förbi och hämtar upp mig till en runda på bergvik. Förmodligen med en väldigt söt liten Lukas dessutom. Så det blir trevligt att få komma ut igen! 

Jag börjar dock bli jäkligt nervös nu när anställningsintervjun närmar sig med stormsteg. Jag sitter och pratar med mig själv, och berättar för kaffekoppen om varför jag skulle vara en alldeles utomordentlig medarbetare på Kjell & Company. Tyvärr ger dock inte kaffekoppen mycket till feedback...

Kommentarer
Postat av: Catta

Nu har jag varit nyfiken länge nog: Varför heter hon Nattbuss Anna????

2008-09-29 @ 17:46:22
URL: http://www.madammakadam.blogspot.com
Postat av: IzZzY

Hehehe, det beror på att jag träffade henne på en nattbuss första gången, en fredagkväll efter en ganska hård runda på krogen. Dock så lyckades jag dessvärre inte med mitt uppdrag - att få henne på fall. (Jag antar att hon tyckte att jag var galen) Efter det så har hon helt enkelt blivit Nattbuss Anna, och jag är Nattbuss Johan. :)

2008-09-29 @ 18:34:40
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Catta

Aha, det var inte mer avancerat än så :)Ja men det låter rätt trevligt det namnet, som i en film liksom :)

2008-09-29 @ 22:49:01
URL: http://www.madammakadam.blogspot.com
Postat av: IzZzY

Hehe, ja det är ett väldigt bra namn. Dessutom tämligen unikt! :)

2008-09-30 @ 11:53:26
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback