Lördag!

Jag vaknade senare än vad som varit vanligt på sistone, och klockan hade passerat halv tio när jag bestämde mig för att påbörja dagen. Det var en sån dag då allt plötsligt kändes bra, det är svårt att beskriva känslan, men det var som att allt äntligen började stämma. Alla problem och bekymmer kändes plötsligt väldigt avlägsna, och jag har en sällan skådad energi idag.

Jag bryggde en kanna kaffe, som vanligt, och innan jag ens druckit upp allt hade jag börjat smida planer över vad jag skulle ta mig för idag. Det första projektet som tog form under morgonens filosoferande var att jag skulle plocka ner det svarta vardagsrumsbordet som fått stå på vinden i två år pga att jag aldrig tagit mig för att skaffa nya skruvar, så att jag kunde montera ihop det. Men faktum är att det bordet är ljusår snyggare och mer praktiskt än den träfärgat lama ursäkten till bord som fått pryda vardagsrummet dessa år. Jag tittade lite på bordskivan och benen, tog ett ögonmått och svepte den sista slurken av kaffet i en enda manlig rörelse, för att sedan glatt cykla ner till stan. Där var det ju givetvis männens motsvarighet till quinnfolkets IKEA som jag förärade med mitt celebra närvaro. Clas Ohlson.

Jag kände hur min manlighet växte i takt med att jag kom närmare skruv-hyllan, och då jag efter visst funderande och ögonmåttande tog tag i en påse skruvar, kände jag testosteronet pumpa. Men för att dämpa denna nyvunna manlighet så köpte jag dessutom på mig två stycken brevkorgar att placera räkningar och andra viktigare papper i. Sen en penna på akademibokhandeln. Efter detta cyklade hemåt kvarnberget igen, med ett nöjt manligt flin som förmodligen täckte hela ansiktet.

När jag sedan kom hem och insåg att mitt ögonmått stämde på millimetern,
så fanns det inte längre några gränser för hur nöjd jag var med mig själv. Efter den bedriften så forstatte det naturligt nog med att jag började möblera om lite igen, och till slut fick jag acceptera att det helt enkelt inte gick att ha sängen i vardagsrummet längre, utan den fick snällt förpassa sig tillbaka till sitt lilla hörn i köket. Men nu börjar jag faktiskt känna mig nöjd, och det är bara hålet för min TV som ska fyllas för att det ska bli perfekt. Sen givetvis att min bärbara dator kommer tillbaka från sin service, så att jag kan se på film innan jag somnar om kvällarna - Vilket var själva syftet till att jag flyttade min säng till vardagsrummet nu när laptopen var sönder.

Så nu sitter jag och njuter av en välförtjänt folköl
, och ser på matchen mellan äckliga Bajen och Trelleborg. Sedan ska jag nog slå en signal till David den korta och höra hurvida han var sugen på att dricka lite öl i mitt sällskap.

Kommentarer
Postat av: Catta

Jag hade en sån dag för några veckor sedan också! Pysslade och grejade som bara den, energin tog aldrig slut liksom. Men det var den dagen det. Jag blev mitt vanliga jag dagen efter igen :)

2008-09-27 @ 17:54:39
URL: http://www.madammakadam.blogspot.com
Postat av: IzZzY

Hehe, ja, plötsligt händer det! Så man får väl tacka och ta emot när det väl händer, och passa på att göra så mycket som möjligt. :)

2008-09-27 @ 18:12:32
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Catta

Ja precis :) Men man kunde ju önska att dessa anfall kom LITE oftare :)

2008-09-27 @ 19:19:54
URL: http://www.madammakadam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback