KFG vs Arbetsförmedlingen

Det är namnet på den privata arbetsförmedlingen jag börjat hos, och om en liten stund ska jag dit och prata med min "coach". Jag är försiktigt optimistisk till det stället, trots att jag i regel är väldigt skeptisk till att föra över statliga verksamheter till privata företag. Men faktum är att arbetsförmedlingen är så pinsamt dålig att det knappast kan bli sämre av att en privat aktör kommer in i bilden, som dessutom får betalt för varje arbete de förmedlar. Det ger dem en drivkraft att faktiskt förmedla arbeten - Till skillnad från arbetsförmedlingen.

Men jag förstår inte varför just arbetsförmedlingen är så dålig. Det är ju ganska märkligt att de är som de är, det är några informationsmötet i infisna lokaler och en mängd meningslösa möten, som man måste gå på för att få pengar varje månad. Totalt meningslöst egentligen, och jag har svårt att se vilken funktion den fyller om de inte förmedlar arbete. Det är bara ett sätt att kontrollera olika typer av bidragstagare och se till att de inte sitter hemma och inte gör någonting. Men man borde ju kunna förvandla arbetsförmedlingen till något bättre, låt oss säga att arbetsförmedlarna får provision på varje arbete de förmedlar, en provision som dessutom höjs i förhållande till hur länge den arbetssökande varit arbetslös.

Då jävlar tror jag att det hade börjat fömedlas arbeten i de där infisna kontoren
, och att de gör skäl för sitt namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback