Ja, nog är hösthelvetet här.

Även om det inte riktigt är höst rent meteorologiskt, så är det väl inget snack om att den redan börjat krama det vackra och gröna ur landet. Gula löv syns lite här och var, i både träden och på backen. Regniga och blåsiga dagar, och de dagar som solen tittar fram känns det trots allt rått och kallt.

Det finns ta-mej-fan inte någonting med hösten och vintern jag tycker om. Båda årstiderena är ju i princip bara död och dvala. Det är ju nästan bara vi människor och några andra mindre begåvade djur som inte fattat att vi antingen ska flytta, sova eller avlida nu när vintern kommer. Jag hade ju föredragit det här med att sova. Bara packa in sig i ett litet hål, sätta väckarklockan på 08:12 den 15:e april, sen bara drömma sig bort under dessa otroligt onödiga månaderna.

Men i och med att jag inte behärskar konsten att sova så länge, så får jag väl helt enkelt göra som fåglarna och fly söderut om jag vill slippa det här halvåret. Helst med flygplan så att jag bidrar till växhuseffekten, som verkar vara det enda som kan förlänga vår härliga svenska sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback