Ja, just det.

Jag var förbi till arbetsförmedlingen idag, på inskrivningsmöte till jobbgarantin för ungdomar som det så fint heter. Jag begriper faktiskt inte vad som är så speciellt med det egentligen, mer än att man ska söka jobb på heltid, alltså 40 timmar i veckan. Jo tjena! Klart att jag kommer att göra det. Men under tiden jag och min nya arbetsförmedlare talade med varandra, så föreslog hon en ny privat arbetsförmedling åt mig. Som helt enkelt skulle ge mig lite bättre förutsättningar att få ett arbete, då de har mer resurser. Efter att ha varit en aning tveksam till det hela från början, så började jag sakta förlika mig med tanken. Förmodligen för att jag visste att jag skulle slippa gå till arbetsförmedlingen!

Så jag knallade iväg till det nya stället, som jag faktiskt inte ens kommer ihåg namnet på. Det var i alla fall tre bokstäver. hmm. Men det såg fräscht och trevligt ut, betydligt mycket mer inbjudande än arbetsförmedlingens lokaler. Där träffade jag på en kille som gav mig en kort introduktion om vad de höll på med, och så fick jag en ny tid. På onsdag nästa vecka. Jag fattar fortfarande inte allt för mycket om vad det är som kommer att hända, men jag blir väl varse det snart.

Sen satte jag dessutom upp mig själv på en bussresa till Skövde den 24:e, för en till träff med Norska arbetsgivare, utöver den som jag ska på den 17:e. Så nu jävlar ska det ta-mej-fan inte gå att misslyckas, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback