Hej läget ?

Lite då och då börjar min mobil vibrera febrilt, för att få mig att förstå att jag har fått ett sms. Oftast blir jag lite glad, och skuttar iväg till telefonen för att läsa vad det står. Men tyvärr så grusas mina förhoppningar om en trevlig sms-korrespondens väldigt ofta av att det är något människa på andra sidan, som i total brist på fantasi skickar ett "Hej Läget ?".
En sak om det är en engångsföreteelse, då kan det ju förlåtas som ett olycksfall i arbetet. Men tyvärr finns det ett par människor i min telefonbok, som skickar dessa sms till förbannelse. Alltid precis samma sak.

Är jag inte ens värd ett acceptabelt  "Hej, hur är läget?" ??

Numera svarar jag bara på uppskattningsvis 1 av 10 sådana sms, för att de är så jävla tråkiga. Liksom för att få dem att fatta hur jävla ointressanta de är. Tyvärr finns det dock dagar, då jag faktiskt svarar. När jag har så tråkigt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Eller om jag är full. Men det tycks ju räcka för att "Hej läget ?" - förbannelsen ska fortsätta utan att minska i styrka. Men det är kanske dags att totalt ignorera dessa sms. 

Så, om ni nu vill skicka ett sms till mig, så får ni tänka på att skiva något mer fantasifullt än "Hej läget ?". Annars kommer jag med största sannolikhet bara att ignorera - radera - förtränga.

Kommentarer
Postat av: Catta

Det där känner jag igen :) Jag brukar svara lika kort, och skriver helt enkelt: ok

Vad är det för ohyfsade typer vi omger oss med??? :)

2008-09-06 @ 12:09:17
URL: http://madammakadam.blogspot.com/
Postat av: IzZzY

Ja, jag brukar göra det också. Men det brukar urarta i någon sorts tävling i vem som kan skriva kortast svar. För samma människor som skriver så fantasilöst, har en tendens till att vilja ha sista ordet. :)

Haha, ja, det kan man fråga sig.

2008-09-06 @ 12:39:24
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback