För bekvämt?

Man kan handla mat via internet på flera platser just nu, och jag kan tänka mig hur bra det kan vara i vissa fall. Om man är gammal eller sjuk, och så vidare. Men nu blir jag lite rädd ändå, tänk den dagen jag ligger hemma och är bakfull som som fan och mår illa av tanken på att ens resa mig ur sängen. Tänk om jag då - förutsatt att det går - beställer hem lite guldfågelns kycklingvingar och ett 6-pack folköl för att kurera mig, då jag inser att jag inte har mer än en utgången burk skivade champinjoner i skafferiet. Risken är då överhängande att jag tycker att det är såpass bekvämt att jag inte kommer att gå ut ur längheten över huvudtaget till slut. För en sak är ju att få pizza hemkörd, dels är det ju tråkigt att äta Pizza varje dag och dels behöver man nog vara miljonär för att det ska gå ihop sig i längden. Därför är inte det ett problem i samma utsträckning som att få vad man vill hem till dörren. Jag vet hur lat jag kan vara.

Därför bävar jag inför den dagen de inför det i Karlstad...

Kommentarer
Postat av: Magga

Kanske tur att inte Bolaget kör med Hemkört då!

2008-09-22 @ 20:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback