En söndag

Inte heller idag har jag författat inlägg i samma takt som ni blivit bortskämda med. Istället så har jag roat mig med att försöka roa David den korta, som av en händelse vaknade i min soffa, och begav sig hem först för en timme sedan. Det har varit en helt galet slapp dag, med TV tittande och - hör och häpna - Risk-spelande. Min kombatant hade någon gång i tidernas begynnelse spelat Risk, men var i princip en nybörjare. I första omgången fick jag bita i gräset, och se mig obönhörligt utrotad från planetens yta, och mina svarta arméer föll som furor inför Davids massiva Grön-Gula anfall.

Först i andra matchen oss emellan lyckades jag återställa maktbalansen i universum
, och fullkomligt krossade den skäggiga mannen. Mina arméer svepte först från Australien uppåt centralasien samtidigt som Davids vildsinta anfall i de norra delarna av Afrika och sydamerika nådde sitt klimax. Detta uppenbara brott mot folkrätten och de lila neutrala staterna kunde jag inte som en svart armé acceptera, utan rustade en armé baserad på den Iberiska halvön, som i ett enda svep krossade de grön-gula bestarna i Nordafrika. Där startade ett mycket blodigt krig som kostade många grön-gula och svarta arméers liv, men som till slut började falla i händerna på de Svarta.

När då de Grön-gula börjat inse att slaget om afrika var förlorat, och de dessutom fick utså envist hamrande amfibiska anfall från Nordafrika till Brasilien, började de omgruppera och rusta i det Asien som jag tidigare lämnat åt sitt öde då det afrikanska folket frihet stod på spel. Mina ställningar i sydostasien fick utså ett rent maniskt utnötningskrig från det Grön-gula Kina, utan att det egentligen skedde några dramatiska förändringar.

Samtidigt avancerade David på alla fronter i Asien
, och hade efter sina offensiver flera gånger herravälde över kontinenten, men lämnade Afrika och Sydamerika i det närmaste oförsvarade. Då jag fick kraftiga och oväntade förstärkningar två gånger i rad, lyckades jag i ett svep befria de två kontinenterna i syd, och kontrollerade nu i princip hela södra halvklotet. Maktbalansen rubbades i de svartas favör, och de gröngula fick se sig besegrade på alla fronter och flydde sedan i ett sista desperat försök till det i det närmaste orörda Nordamerika. David den korta lyckades snabbt inta hela den i princip oförsvarade kontinenten, men misslyckades med sin landstigning på det Svart-kontrollerade Island. Något som skulle visa sig vara fatalt.

Då de grön-gula återigen flydde från sina tidigare basområden som en svärm gräshoppor, omorganiserade jag min stratergi och riktade ett hårt angrepp på Europa som föll omedelbart, och från Island ett angrepp på Grönland - som förhindrade David från att inkassera välbehövliga förstärkningar. Även i centralasien avancerade jag snabbt genom de krigströtta länderna, samtidigt som de grön-gula arméerna försvann snabbare än ett socialbidrag en fredagkväll.

Med enbart några få områden i Asien och ett tämligen tomt Nordamerika, tog till slut David den korta sitt förnuft till fånga och kapitulerade ovillkorligen. En skön revansch från den tidigare förnedringen.


2-1 24 17 3 4 57 26

Kalmar FF - Elfsborg 2-1

Kalmar FF
24 spelade matcher
17 segrar
3 oavgjorda
4 förluster
57 gjorda mål
26 insläppta.

Så jävla skönt, och livet känns så mycket lättare än efter den bittra förlusten mot Henkeborg.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åfan jag har ju glömt att hetsa på dig angående den underbara segern...

2008-09-29 @ 09:34:48
URL: http://lawdymissclawdy.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Jag är oerhört tacksam över att jag slapp höra något sådant från dig! :D

2008-09-29 @ 10:27:29
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback