En ny dag

Jag slog upp ögonen och hörde trafiken utanför min lägenhet, samtidigt som huvudet värkte en aning. KAFFE! Var som som vanligt min första tanke, och jag försäkte återfå kontrollen över mina förslappade kroppsdelar, och mentalt göra mig redo för en ny dag. Det var lättare sagt än gjort, och jag gav efter några sekunder tillsvidare upp mina försök, och började kika på datorn som jag så smidigt hade ställt brevid sängen innan jag gick och la mig. Måttligt fårvånad var jag väl över att det inte hade hänt särskilt mycket i världen, och lite mer förvånad var jag när jag tittade på besöksloggen till bloggen, 110 unika igår och 44 redan idag.

Med denna nya insikt kom krafterna tillbaka till kropp, och jag studsade upp ur sängen. Jag högg kaffekannan och gårddagens kaffesump i en smidig rörelse som jag tränat på varje morgon sedan urminnes tider. Fyllde på min kanna med kaffe-vatten och vandrade iväg till den medelstora kaffebryggaren, som är ganska stilig i silver och svart. Jag laddade 8 koppar, för det behövs ingen full kanna på 10 nu när jag är på så gott humör. Men ändå var jag tvingad att hämta ett glas vatten, och pilla ut ett lyckopiller ur kartan - även om den kändes tämligen överflödig en dag som denna.

Så här sitter jag nu och tittar på Åsa-Nisse - i total brist på annat vettigt att ha i bakgrunden då jag författar morgonens blogginlägg. Nå, vad ska den gode herr IzZzY roa sig med en fredag som denna, undrar ni kanske. Det ska jag svara på! Jag har planer på att knalla ner till Bergvik och lämna in min bärbara dator, då jag hittade mina drulle-försäkringspapper under min senaste utrensning, och insåg att den gäller fram till den 3 Januari 2009. Alldeles lysande! För är det något som jag börjat sakna nu, så är det att ha den där datorn vid sidan av sängen precis innan jag sluter mina ögon för att sova. Men i övrigt vore det dumt att påstå att jag har några andra lysande planer, utan ser nog helt enkelt till att ta dagen som den kommer. Vilket lär betyda att jag sitter här framför datorn.

Sen får jag ju passa på att hälsa God Morgon till min nya Quinno-förmedlare, Catta. Hon var ju så snäll att skicka en godnatt-hälsning igår kväll som jag helt missade.

Nu - kaffe och allmänt surfande!

Kommentarer
Postat av: Catta

Haha :) Jag tackar för den jag då :)

2008-09-12 @ 14:03:07
URL: http://madammakadam.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback