Dag 7

Fasen, jag kom ju precis på att jag har klarat av att vara nikotin-fri i en hel vecka nu. Det värsta suget är över nu, men det kommer titt som tätt, och senast imorse var jag på väg att gå ner och handla på mig antingen cigg eller snus, måhända både och. Men jag lyckades även denna gången övertyga mig själv om att jag är alldeles för lat för att gå ner 4 trappor, fortsätta lite drygt hundra meter, sen gå hem igen. Nej fy, sånt kan man ju inte hålla på med. Man kan ju faktiskt riskera att få kondition.

Nu ska jag bara försöka hålla i detta. Men hur ska det gå nästa gång jag besöker det kedjerökande Öland?

Kommentarer
Postat av: Catta

Du är duktig du! Karaktär har du också, något jag knappt kan stava till! Jag skulle också behöva sluta röka, men va fan jag kommer ju att bli odräglig!!

2008-09-08 @ 23:33:15
URL: http://madammakadam.blogspot.com/
Postat av: IzZzY

Haha, som tur är så bor jag ensam. Så det är ingen som märker hur odräglig jag är just nu! :)

Men det är nog värt att vara odräglig i ett par veckor, med alla pengar man sparar, och inte minst med tanke på hälsan. Men det är lättare sagt än gjort!

2008-09-08 @ 23:37:19
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Catta

Ja fy fan,jag är imponerad! Här skulle ju ungen få ett helvete, för att inte tala om katterna när dom gapar och skriker, hua, hemska tanke. Ska jag sluta måste jag isolera mig!

2008-09-08 @ 23:40:17
URL: http://madammakadam.blogspot.com/
Postat av: IzZzY

Ja, men du skulle kanske se till att åka på någon semester-resa till någon öde tropisk ö, där det inte finns några cigaretter att få tag i, eller några att ge ett helvete. :)

2008-09-08 @ 23:52:41
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: mona

Vad duktig du är Johan!! Hälsan o pengar är väl två jättebra motiveringar till att INTE röka!!



Vi har bara haft en bil i drygt 2 veckor, det är inte min gamla skorv som rasat ihop utan den franska saken ;).



Har inte glömt att jag ska skaffa intyg för övningskörning, bara praktiskt omöjligt just nu.

2008-09-09 @ 15:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback