Dag 4

Inget nikotin idag heller. Egentligen har jag inte gjort mycket alls idag, förutom att vara helt galet trött av de nya medicinerna. Men trots en sup på 2 ml Theralen vid 23 tiden igårkväll och tidigt insomnande, så fick jag upp mitt feta arsle ur sängen klockan 5, bryggde lite kaffe och tinade två djupfrysta Ciabatas. För här skulle det fastas efter 6. Sagt och gjort, jag hällde i mig kaffet och åt tvingade i mig brödet samtidigt som jag försökte prata med Malaysiskan. Hon som förövrigt gav mig den konstiga idén. Jag klarade knappt av att se rakt, ögon ville hela tiden sluta sig. Jag kände igen det, en theralen bakfylla.

Sen vid efter 6 någon gång, så skulle Malaysiskan iväg på lunch. Det var ju en ypperlig ursäkt för mig att gå och lägga mig igen, för jag var mer död än levande just då. Så, jag förpassar min ovanligt stora kropp till sängen, och innan huvudet har nått kudden så befinner jag mig i djup sömn. Vid 11 tvingar jag mig själv upp, trots att det inte finns antydan till pigghet hos mig. Juckpuck hade nämligen skickat ett sms, som jag hade vaknat till av. Jävla sätt...

Väl uppe så händer inte så mycket mer, för jag är så förbaskat trött att hälften vore mer än nog. Ja, jag är det än till och med. Men fastan gick bra. Men kombinationen av att medicinen gör en torr i munnen och förbud mot att dricka, var ju inte direkt jätterolig. Men det var bra! Min faster kommenterade i bloggen, och förundrades över att jag slutade med nikotin, och provade att fasta på samma gång. Men det finns ju egentligen en liiiten tanke bakom det hela; Om jag plågar mig själv genom att inte äta eller dricka, så borde ju kroppen prioritera att skicka ut signaler till min hjärna att det är vatten, och inte snus eller cigg den vill ha och behöver. Således prioriteras nikotinsuget bort. Jag tyckte att det fungerade alldeles ypperligt i vilket fall som helst.

Men nej. Nu får det vara nog gott folk
. Dags för IzZzY att krypa till kojs, och se på "Wanted".

Kommentarer
Postat av: Malin

Wanted gillade jag en massa :) Fan så strongt gjort att sluta med nikotin plus att du fastar samtidigt, imponerande. :) Ett tips är att du läser Allen Carrs bok 'Äntligen ickerökare', funkar även att läsa om man snusar och man kan även börja läsa den trots man redan slutat. Allen själv rökte uppemot 100 cigg per dag, innan han kom på sin metod. Ha det gott i helgen och i ditt fortsatta hälsosammare liv ;)

2008-09-06 @ 00:03:25
URL: http://www.crazygirl.se
Postat av: IzZzY

Ja, den började bra! Tyvärr somnade jag ganska snabbt, så jag har inte sett mer än halva filmen. :)

Okej, den känner jag igen. Får se om jag hittar den någonstans.

2008-09-06 @ 11:51:44
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: mona

Va bra att det funkar med fasta i kombination med sluta röka/snusa.

Skit att du får såna biverkningar av medicinen, hoppas de ger sej snart.



Vi har varit på Oxhälja.. såg släktingar stå där.. men orkade inte gå fram o prata. Du var inte med, DET såg jag, för då hade det varit en annan femma!

2008-09-06 @ 19:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback