Dag 2

Då är jag alltså inne på min andra nikotinfria dag. Fortfarande grymt sugen, och vill i synnerhet ha något som bränner under överläppen, något starkt i munnen helt enkelt. Problemet är ju att det finns ju inget annat än snus, som smakar snus. Jag föll för trycket igår, och åkte till Pekås. Jag behövde stilla mina begär på något sätt, och jag visste inte hur. Men munnen behövde sysselsättat, då är alltså lösgodis en bra idé?

Så jag gick lös på godisavdelningen, på samma sätt som skattemasen flyger på deklarationer. Jag förstod själv det absurda med att stå där och plocka på mig något som jag egentligen inte tycker om, något som jag inte kan äta i någon större mängd utan att få lika mycket ångest som ont i magen efteråt. Men vad gör man inte för att stilla sina begär.

När jag väl hade fyllt påsen med lite smått och gott, insåg jag att detta inte skulle vara nog. Jag behövde något annat också, en annan sorts snacks. Chips övervägde jag ett tag, men ändrade mig snabbt till...... KÖTTBULLAR! Jag kastade ner en 800g-förpackning med färdiglagade köttbullar, från nästgårds eller något sånt. Det värsta var min ångest när jag vandrade förbi folköls hyllan, Odin 3,5 skrek -"Ta mig, ta mig! TA MIG!!!!" Jag böjde huvudet och småjoggade förbi pallen med billig folköl. Jag klarade det! Men då jag var på väg till kassan, sträcktes min hand helt oväntat ut och högg en Marabou Daim chocklad - 200g, mitt framför näsan på 4st högstadie töser. Jag högg den, likt en orm, och jag tror bestämt att jag såg flickornas imponerade blickar riktas mot den chokladkakan som snabbt närmade sig kassan.

Märkligt nog skämdes jag när jag närmade mig kassan. Jag kände mig som en super-tjockis när jag kom gåendes med en påse lösgodis, en chokladkaka och nästan ett kilo köttbullar. Jag liksom kände hur de runt i kring tänkte "frukost - Lunch - Middag, snyggt tjockisjävel!" Men jag bet ihop, och betalade för mig och smög ut ur butiken med nedsänkt huvud, tog cykeln och cyklade så snabbt jag bara kunde, så att jag skulle få låsa in mig i tryggheten igen.

Varken godis choklad eller köttbullar hjälpte mot abstinensen. Vilken skit.


Sen ringde min gruppchef senare på kvällen
, och berättade lite om kompaniträffen de haft kvällen innan. Som jag övervägde att gå på, men helt glömde bort när det blev av. Sen nämde han något om att de hade varit ute och letat efter en kvinna som försvunnit under dagen. Så jag sa till honom att jag inte hade något annat för mig, så jag kunde hänga med imorgon (läs idag) om det blev något. Men det var inte säkert att det skulle bli något på kvällen, så jag fick gå och lägga mig tidigt igårkväll, redan vid 1 någon gång.

Men du kan ju ge dig fan på att min sömn var lite skruvad som alltid. Vaknade en gång i timmen hela natten. Det slog aldrig fel! Så vid 9 antog jag att det inte skulle bli något, men gick ändå upp, satte på en kopp Kanna kaffe och SMSade till Malaysia.


Inga pengar på kontot än.
Fick lämna in en kopia av arbetsförmedlingens handlingsplan igår kväll. Sådär lagom upphetsande. Alltså, mina Molkoms planer för denna veckan går nog i stöpet. För imorgon har jag tid hos Farbror doktorn.

Nu ska jag roa mig med något annat än att skriva blogg i alla fall. Ha dé!

Kommentarer
Postat av: Catta

Ett tips som inte smakar snus men som bränner under läppen iallafall. Köp xqs winter, dom bränner som fan dom, nikotinfritt är det också :)

2008-09-03 @ 12:08:28
URL: http://madammakadam.blogspot.com/
Postat av: IzZzY

Hehe, tack! Får se till att undersöka det. Håller på att bli tokig just nu. :)

2008-09-03 @ 12:12:03
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Catta

Galenskap är bra i lagom dos :)

2008-09-03 @ 12:38:21
URL: http://madammakadam.blogspot.com/
Postat av: mona

Var du med och letade?? Det är Carina, som bodde med sin familj på Åsängen..så ledsamt.



Annars så tycker jag du är jätteduktig!! Varför inte köra med supersalt godis, det orkar du inte äta så mycke av o det kan ju bränna gott under läppen!!

2008-09-03 @ 17:40:40
Postat av: IzZzY

Näe, jag var aldrig med dem. Ja, jag tyckte att jag kände igen henne på bilden i NWT. :/



Jo, det kanske jag skulle köra på! :)

2008-09-03 @ 19:57:38
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback