Arbetsförmedlingen

Jag har nyss kommit hem från informationsmötet på arbetsförmedlingen, angående jobbgarantin för ungdomar. Jag blev varken mycket klokare, eller mycket mer positiv till det hela. Men självklart får man väl se till att ge det en chans, och jag känner verkligen att jag vill ha ett arbete. Jag vill ha en anledning till att gå upp på morgonen. Jag vill känna att jag gör någon nytta här i världen. Så jag hoppas innerligt att det ska gå bra nu, att jag kan motivera mig själv att arbeta hårt för att kunna få ordning på min tillvaro. För jag vill inte längre tvingas säga att jag månad efter månad får gå till socialförvaltningen och tigga pengar för att överleva. För nu befinner jag mig i en ond cirkel där jag hela mår dåligt för att jag inte har något arbete, men jag får inget arbete för att jag mår dåligt, och inte orkar ta tag i saker och ting som jag borde. Den vetskapen gör det dessutom ännu värre. 

Så snälla arbetsförmedlingen, kan ni inte förmedla ett arbete för omväxlings skull?

Kommentarer
Postat av: Catta

Inte för att jag vill vara pessimistisk, men jag har ALDRIG fått ett arbete genom arbetsförmedlingen.

Jo ett, på en resturang där ägaren höll på att strypa mig, så det hade jag ju kunnat vara utan :)

Det bästa är nog att gå till företagen själv och presentera sig

2008-09-09 @ 16:42:16
URL: http://madammakadam.blogspot.com/
Postat av: IzZzY

Hehe, ja, det är precis min tanke om dem. De förmedlar inga arbeten, utan bara bidrag. Det är helt klart något som de verkligen borde göra om ifrån grunden.

2008-09-09 @ 20:15:09
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback