Äpple och vatten

Jag förpassade mitt feta arsle ur sängen nu, efter att ha legat och latat mig sedan halv åtta då jag vaknade. Ömsom halvsovit, ömsom kikat om det hänt något spännande på datorn. Men inga nya kommentarer eller något annat roligt har inträffat under dessa tidiga morgontimmar. Eller tidiga och tidiga, allt är ju som bekant relativt. Jag har ju varit van vid att vakna väldigt mycket senare, och det är först de senaste veckorna som min dygnsrytm börjat närma sig den hos vanliga dödliga.

Nu har jag under själva bloggskrivandet hämtat en kopp kaffe, men innan dess blev det en "frukost" bestående av ett äpple, ett piller och ett stort glas vatten. Men innan du börjar gnälla över min i det närmaste obefintliga ätande på morgonen, så ska du veta att det trots allt en förbättring av morgonens födo-intag, då jag tidigare fnös åt blotta tanken av att äta på innan 16:00, och åt något först under den sena eftermiddagen eller kvällen.

Nu undrar du säkert inte alls vad jag hade planerat att göra idag, men jag kommer berätta det ändå. För det kommer inte bli särskilt avancerat, utan livet kommer få ha sin lugna gång. Eventuellt ska jag knalla ner till pekås och köpa mig en folköl eller två, då det faktiskt är två allsvenska fotbollsmatcher på fyran under dagen. De kommer jag ju självfallet att se på, även om de inte är allt för intressanta ur Kalmar-synvinkel. Det är ju egentligen bara Elfsborgs matcher som är det nu. Men först ut är AIK - IFK Göteborg, och det är ju ett klassiskt hatmöte av någon anledning. Men det märkligaste idag är att den matchen börjar 12:30, hur fan har de lyckats komma på den bisarra idén? Men efteråt kommer den iskalla mittenmatchen mellan Malmö och Halmstad.

Men i övrigt vet jag inte vad jag ska roa mig med. Men jag är sugen på att beställa en pizza ikväll, men jag vet inte om ekonomin tillåter sådana tilltag. Sen läste jag att kebabpizzan var den mest sålda pizzan, så just därför kommer jag ju knappast att köpa någon sån nästa gång. Utan det kommer bli en Venedig här på kvarnens, som innehåller följande:
  • Tomatsås och ost (så klart)
  • Oxfilé
  • Kantareller
  • Skivade tomater
  • Lök
  • Bearnaisesås
Kan det bli mycket bättre? Den är riktigt jävla god, men givetvis så kostar det lite mer när man får sig sådana godsaker på pizzan, 70 kronor.  Men det absolut bästa är att man kan beställa på internet! Man slipper alltså prata med dem i telefon, för där vet vi väl alla att det lätt kan bli missförstånd. Sen har jag ju en telefonfobi som i princip får räknas handikapp, då det ska mycket till för att jag ringer någonstans. Jag kan ju förvisso få den hemkörd också, men med tanke på att det är 30 meter till Pizzerian så skulle jag väl bli stämplad som idiot.

Nu är det dags för mig att avrunda och slösurfa ett tag.
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Catta

Lyllo dig, jag har 3,5 mil till närmsta pizzeria jag :)

2008-09-13 @ 13:20:33
URL: http://madammakadam.blogspot.com/
Postat av: IzZzY

Haha, det var som fasiken. Då befinner man sig verkligen ute i obygden!

Men å andra sidan så kan det ju vara rätt bra för hälsan att slippa ledas in i frestelsen, som en närliggande pizzeria förorsakar. :)

2008-09-13 @ 13:23:20
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åfan så du har också telefonfobi,där ser man.

2008-09-13 @ 14:41:07
URL: http://lawdymissclawdy.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Ja, något grymt. Så jag kan i princip inte ringa någonstans, och jag får panik om det ringer någon från ett nummer jag inte känner igen.

Du också?

2008-09-13 @ 14:48:28
URL: http://izzzy.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har blivit mycket bättre på senare år faktiskt men jag tycker inte om att prata med folk jag inte har träffat,och hatar att ringa till företag,vården etc.Ingen större risk att vi ringer varann med andra ord haha=)

2008-09-13 @ 16:06:48
URL: http://lawdymissclawdy.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Men det är ju bra i alla fall. :) Men jag håller med dig om det du skriver.

Hahaha, näe, det ska nog mycket till!

2008-09-13 @ 16:10:21
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback