Vilken härlig dag!

Egentligen är det inget speciellt med den här dagen överhuvudtaget. Men om jag upprepar det för mig själv tillräckligt många gånger, så kanske jag börjar tro på det? Det är ju värt ett försök. Vilken härlig dag!

Det är måndag idag, enligt rykten i alla fall. För ingen kan ju veta ifall detta egentligen är fredag, utan hela världen har bara kommit överens om att idag är det måndag. Men jag föreslår att vi genomför ett demokratiskt val idag, och helt enkelt röstar om ifall det ska vara fredag eller måndag. För visst lever vi i ett demokratiskt land? För jag är helt övertygad om att någon, någon gång har räknat fel på dagarna. Då ingenting i mänsklighetens historia kan vara perfekt i tusentals år. Inte ens jag kan hålla reda på dagarna, trots att jag bombarderas med datum hela tiden.

Frågan är vad man ska ta sig för idag. En sak är i alla fall klar, jag ska ringa Jobbcenter och höra om praktikplats. Sen måste jag laga köttfärssås idag, innan svampen blir för gammal. Vilket egentligen inte är jobbigt, men svårt att komma igång med. Sen har jag hela helgen sagt till mig själv att jag ska skärpa till mig, tills början på nästa vecka. Alltså idag. Det finns nyårslöften, men jag tänkte mig ett nyveckolöfte.

1. Slutat röka har jag gjort, och det banar väg för att
2. Börja springa igen
3. Det ger möjligheten att må lite bättre med sig själv, vilket leder till att
4. Man blir lite mer driftig.
5. När väl blir driftig så lär man ju lättare kunna få ett arbete.
6. Får jag ett arbete så får jag pengar
7. Får jag pengar blir jag mindre olycklig. Åtminstone inbildar jag mig det.


Visst är det lite utopiskt, men själva grejen med att ha mål är att man ska ha något att sträva mot. Så att man inte fastnar i datorstolen, utan att jobba på att förbättra sig själv. Uppnår jag 3 av de ovanstående, så är jag ju trots allt en bra bit på vägen. Full fokus framåt, och full fokus på nuet. Dags att montera ner backspegeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback