Hemma igen.

Nu sitter jag här, och avnjuter en välförtjänt folköl. Gud så gott! Det var skarpskjutning i horssjön idag, något som jag varit lite orolig för tidigare, i och med att AK4an är ett tämligen nytt vapen för mig. Men den oron blev som bortblåst när man väl börjat, och själv tycker jag att det gick jävligt bra. Förutom en incident där jag lyckades förväxla min nya stridsäck, som jag inte hunnit stoppa in en namnlapp i. Dock så löste även det sig på bästa sätt, fick låna utspisningsmatriel och sen när jag kom tillbaka till övningsplatsen fanns väskan där. Hur bra som helst!

Nu fick jag också den nya stridsvästen, av den typ jag hade när jag gjorde lumpen. Istället för stridsbältet ifrån den tiden då inlandsisen fortfarande täckte landet, som jag fick börja med. Ny stridsäck (ryggsäck) också, och en massa annat smått och gott.

Men trött är jag nu. Känner att det kommer bli en kort kväll. Upp imorgon igen, och själva finalen går av stapeln. Den stora övningen i Karlstad. Så åk in till stan och spana på alla gröna gubbar som springer runt vettja! Min pluton kommer irra runt längs med vikengatan och till löfbergs lila skrapan, om jag förstått det hela rätt.

Dags att dra igång ett avsnitt av Eureka och luta sig tillbaka med en öl i näven.

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback