Brandfara?

I förrgår insåg jag till min stora förskräckelse att min kaffebryggare sakta men säkert börjar åldras. Det är en väldigt simpel apparat, som egentligen bara har tre funktioner. Alltså brygga kaffet, hålla kaffet varmt, och genom en röd liten diod berätta att den är i full gång med någon de två förstnämna arbetsuppgifterna. Jag tackar gudarna för att det var den sistnämnda funktionen som just nu strejkade, då det vore ytterst otrevligt om jag inte fick dricka varmt kaffe, eller om jag rent av inte fick dricka kaffe över huvudtaget. Men jag märkte igår en stor nackdel med att bryggaren inte lyser. Då tror jag ju att den är avstängd, så den stod på någon timme igår och värmde en tom kaffekanna. INTE BRA!

Så jag har faktiskt för första gången sen jag flyttade hit
, kontrollerat så att min brandvarnare fungerar som den ska. Tack och lov gör den det. Så jag kommer förhoppningsvis överleva den olycksaliga dagen som kaffebryggaren bestämmer sig för att byta profession, och istället bli mordbrännare.

Eller så köper jag en ny efter jul.

Kommentarer
Postat av: sandra nensén

du kan ju alltid önska dig en i julklapp:P

2008-12-02 @ 16:24:51
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: IzZzY

Haha, jadu, kanske de kanske.

2008-12-05 @ 16:51:19
URL: http://izzzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback